Browsing Közgazdaságtudományi Kar (T) by Title
Now showing items 1-20 of 85
-
3rd Ferenc Farkas International Scientific Conference: „Management Revolutions”: Proceedings / 3. Farkas Ferenc Nemzetközi Tudományos Konferencia: „Menedzsment forradalmak”: Konferenciakötet
(Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Vezetés-és Szervezéstudományi Intézet, 2022)Human resource management (HRM) is an important managerial process and function related to the management of human capital. One of the main HRM activities is performance management (PM), as the strategic and integrated ... -
4th Ferenc Farkas International Scientific Conference: „Inspiring Change: Visions for the Future”: Conference Book
(Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Vezetés- és Szervezéstudományi Intézet, 2024) -
A bizalom szerepe a környezetbarát termékek fogyasztói elfogadásában
(2023)Napjaink fogyasztói egyre nagyobb figyelmet fordítanak a fogyasztás racionalizáslására, a fenntartható termékek vásárlására, törekednek a takarékosságra, valamint az újrahasznosításra. A „környezetbarát” vagy „zöld” ... -
A fenntarthatósághoz kapcsolódó fogyasztói magatartás trendek: ellentrendből fősodorrá váló jelenségek?
(2023)A jövő és a trendek vizsgálata egy rendkívül érdekes és izgalmas marketingterület, hiszen ki ne szeretné megismerni azt, annak változásaira felkészülni. Különösen az olyan kiszámíthatatlan időkben, mint amilyen a koronavírussal, ... -
A jó vezető egyben pedagógus is? Az empátia és a vezetőfejlesztés
(2023)Az empátia, az emocionális megközelítés vállalása gondolkodásra készteti az olvasót, olvashatjuk Törőcsik Mária (2000, 7) Empatikus marketing c. könyvében. A továbbgondolás során eljuthatunk más tudományterületekhez is, ... -
A környezeti, társadalmi és irányítási dimenziók térnyerése a vállalati célrendszerben
(2023)Az üzleti világban a CSR (vállalati társadalmi felelősségvállalás), az ESG (környezeti, társadalmi és kormányzati tényezők), a fenntarthatóság, az okmarketing és a sokszínűség, befogadás olyan fogalmak és irányelvek, amelyek ... -
A nők, mint a turizmus empatikus fogyasztói
(2023)A turizmusmenedzsment számára kiemelten fontos kutatási terület a fogyasztók szokásainak, turizmussal kapcsolatos attitűdjének a vizsgálata. Ezt szem előtt tartva 2018-ban online megkérdezést végeztünk abból a célból, hogy ... -
A sportszponzoráció, mint a negatív megítélés elfedésének fátyla
(2023)A sportszponzorációk globálisan egy 57 milliárd dolláros (USD) iparágat jelentenek (Statista, 2021). A profi sport világában a sportszervezetek és a sportolók fő bevételi forrásaként tekintenek a szponzorációra, mivel ... -
Adat alapú döntéshozatal a Pécsi Tudományegyetemen - a survey típusú felmérések helye és szerepe
(Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar, 2024)Ez a szakkönyv átfogó áttekintést nyújt a diplomás pályakövetés témaköréről, különös tekintettel a magyarországi helyzetre és a Pécsi Tudományegyetem gyakorlatára. Részletesen bemutatja az európai és nemzetközi szintű ... -
AZ ADATSZOLGÁLTATÓK JELLEMZŐI
(2022) -
Additions to the History of Hungarian Tourism. The Sikonda Spa in the Middle of the 20th Century
After the communist takeover, by the end of the 1940s, the previously privately owned spas fell into state hands. This was also the fate of the Harkány and Sikonda spas in Baranya County. In 1928, the Salgótarján Coal Mine ... -
Adózás és adóztatás – Tudatos adózók kézikönyve
(Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar, 2023)Az Adózás és adóztatás – Tudatos adózók kézikönyve című könyv célja, hogy olyan alapvető ismeretekkel vértezze fel az Olvasót, melynek segítségével képes lesz eligazodni az adózási kérdések útvesztőjében. A könyv a ... -
Aktív idősödés magyarországi környezetben
(2023)A társadalmak idősödése ma már jól ismert jelenség, a világ számos országában megfigyelhető, demográfiai, gazdasági, társadalmi, kulturális, közösségi és egyéni következményeit a mindennapi valóság szintjén is megéljük. A ... -
Az empátia fontossága a vállalati marketingtevékenységben Empatikus marketing
(2023)A vállalat sikeres működéséhez nélkülözhetetlen az empatikus magatartás, a beleérző képesség. A vállalaton belül az eredményes információáramlás érdekében a világos, egymást értő kommunikáció alapfeltétele a másik fél ... -
Az empátia helye és szerepe a turizmusban
(2023)Azt gondolom, hogy nem vállalok nagy kockázatot azzal az állításommal, miszerint, amikor a turizmus bármely szegmensének elméleti hátterét kívánjuk megismerni, boncolgatni, automatikusan vissza fogunk nyúlni Lengyel Márton, ... -
AZ OFFLINE ÉS ONLINE VADÁSZMEZŐK DINAMIKÁJA
(2023)Miként alkalmazkodnak a vásárlók azon technológiai újdonságokhoz, amelyek a vásárlási döntéseket, annak folyamatátbefolyásolják? Mennyiben segítik ezek a megoldások a vásárlók döntéseit? Hogyan optimalizálnak a vásárlók ... -
AZ ÚJ „DOLOGTALAN OSZTÁLY” ÉS A FOGYASZTÁS
(2023)Vitára kínálom azt a gondolatot, hogy a társadalmi, technológiai folyamatok eredményeként kialakuló, pontosabbanmegerősödő csoport, az „új dologtalan osztály” támogatottsága elsősorban annak fogyasztásban játszott szerepemiatt ... -
Az „empatikus marketing”-oximoron
(2023)Létezik empatikus marketing? Vagy másként megfogalmazva: létezik nem empatikus marketing? Mi értelme van a marketingnek empátia nélkül? Ezzel együtt mennyire lehet sikeres (profitábilis?) a marketing, ha empatikus? Ez ... -
Bevezetés
(2022)