A környezeti, társadalmi és irányítási dimenziók térnyerése a vállalati célrendszerben
Abstract
Az üzleti világban a CSR (vállalati társadalmi felelősségvállalás),
az ESG (környezeti, társadalmi és kormányzati tényezők), a
fenntarthatóság, az okmarketing és a sokszínűség, befogadás
olyan fogalmak és irányelvek, amelyek a vállalatok és szervezetek
tevékenységének fenntarthatóbbá, etikusabbá és társadalmilag
felelősségvállalóbbá tételére törekednek. A siker
kulcsa a mai célorientált világban ezen területek egy erőteljes
és inspiráló cél köré hangolása, mellyel, a hatás sokkal erősebb,
mintha számtalan eltérő célkitűzésre és kérdésre összpontosítanánk.
Egy egész részeivé válnak, amelyek egy harmonikus,
egységes cél irányába mutatnak, ahelyett, hogy sporadikus
egységek lennének egy szuboptimális berendezkedésben. E
tanulmány, ihletett merítve az ünnepelt etikus marketing területén
végzett kutatási megállapításaiból, megkísérli a szervezetek
céljait, értékeit meghatározó tényezők evolúciójának
vázolását, a mai szervezetek célrendszerét felforgató környezeti,
társadalmi és irányítási (ESG) tényezők stratégiába ágyazhatóságának
és marketing kapcsolódásának ismertetését.