Browsing Közgazdaságtudományi Kar (T) by Issue Date
Now showing items 21-40 of 78
-
From Trade to Agribusiness. Kálmán Nádosy’s Entrepreneurial Career in Southern Transdanubia During the Era of Dual Monarchy
(2023)The Hungarian agricultural sector developed significantly in the second half of the nineteenth century. This was the time when the Western technologies and innovations were introduced to the domestic agriculture. However, ... -
A vállalat stratégiája
(Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar, 2023) -
Adózás és adóztatás – Tudatos adózók kézikönyve
(Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar, 2023)Az Adózás és adóztatás – Tudatos adózók kézikönyve című könyv célja, hogy olyan alapvető ismeretekkel vértezze fel az Olvasót, melynek segítségével képes lesz eligazodni az adózási kérdések útvesztőjében. A könyv a ... -
Empatikus Marketing Interdiszciplináris Megközelítésben: Tanulmánykötet Törőcsik Mária Professzor Asszony köszöntésére
(Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar, 2023)Törőcsik Mária Professzor Asszony a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar teljes történelmének egyik legkiemelkedőbb életművet felmutató oktatója, akit – mint ahogyan e kötet is bizonyítja – nagyon sok kollégája ... -
Az empátia fontossága a vállalati marketingtevékenységben Empatikus marketing
(2023)A vállalat sikeres működéséhez nélkülözhetetlen az empatikus magatartás, a beleérző képesség. A vállalaton belül az eredményes információáramlás érdekében a világos, egymást értő kommunikáció alapfeltétele a másik fél ... -
A fenntarthatósághoz kapcsolódó fogyasztói magatartás trendek: ellentrendből fősodorrá váló jelenségek?
(2023)A jövő és a trendek vizsgálata egy rendkívül érdekes és izgalmas marketingterület, hiszen ki ne szeretné megismerni azt, annak változásaira felkészülni. Különösen az olyan kiszámíthatatlan időkben, mint amilyen a koronavírussal, ... -
A nők, mint a turizmus empatikus fogyasztói
(2023)A turizmusmenedzsment számára kiemelten fontos kutatási terület a fogyasztók szokásainak, turizmussal kapcsolatos attitűdjének a vizsgálata. Ezt szem előtt tartva 2018-ban online megkérdezést végeztünk abból a célból, hogy ... -
A jó vezető egyben pedagógus is? Az empátia és a vezetőfejlesztés
(2023)Az empátia, az emocionális megközelítés vállalása gondolkodásra készteti az olvasót, olvashatjuk Törőcsik Mária (2000, 7) Empatikus marketing c. könyvében. A továbbgondolás során eljuthatunk más tudományterületekhez is, ... -
Vásárok és vásári szokások a piacgazdaság hőskorában
(2023)A magyarországi kereskedelem évszázadokon át stabil intézményrendszerrel működött. A 18-19. századi modernizáció idején a városokban szaporodó boltok mellett a 20. század közepéig meghatározó forgalmi intézmény maradt a ... -
EMPÁTIA – VEVŐÉLMÉNY – VEVŐÉRTÉK
(2023)Törőcsik Mária, az ezredfordulón írt könyvében (Törőcsik, 2000), egyértelműen hitet tett az empatikus marketing mellett. Ő volt az, aki Magyarországon részletesen kidolgozta az empatikus marketing elméletét és bevezette ... -
Minden POTEnciális alumniban ott rejtőzik az alumni POTEnciál – a pécsi orvoskar kollaboratív megközelítése
(2023)Minden POTEnciális alumniban ott rejtőzik az alumni POTEnciál – a pécsi orvoskar kollaboratív megközelítése -
Érzelem-alapú foglalkoztatási döntések
(2023)Ma már alapvető HR folyamat a hatékony munkaerő ellátás, hiszen a képzett, tapasztalt, és kellően motivált jelöltek, és a később belőlük lojálissá váló munkavállalók nélkül nincs produktív működés. A szervezet látókörébe ... -
Aktív idősödés magyarországi környezetben
(2023)A társadalmak idősödése ma már jól ismert jelenség, a világ számos országában megfigyelhető, demográfiai, gazdasági, társadalmi, kulturális, közösségi és egyéni következményeit a mindennapi valóság szintjén is megéljük. A ... -
Empátia térkép a marketing és a startupperek szolgálatában
(2023)Marketingesként az ember száját legtöbbször talán az alábbi vagy az alábbihoz hasonló mondat hagyja el: „A vevő a király”. Akármilyen iparágról vagy akármilyen marketing területről is legyen szó a kutatástól az STP-n át a ... -
Személyiség és marketing - A fogyasztó, a márka és az ízek
(2023)A tanulmány kiindulópontja a személyiség és a márka kapcsolata, és néhány olyan aktuális kutatás, amelyek az eddig általános tézisként elfogadottak kapcsán új gondolatokat ébreszthetnek, vagy épp új kutatási módszerek, új ... -
Empátia és kommunikációkutatás
(2023)Az utóbbi időszakban egyre gyakrabban hangzanak el olyan megállapítások, hogy a különböző intézményes területeken, így a politika, a fogyasztás, a nyilvános viták világában uralkodó szabályrendszerek megváltoztak. Amíg ... -
A sportszponzoráció, mint a negatív megítélés elfedésének fátyla
(2023)A sportszponzorációk globálisan egy 57 milliárd dolláros (USD) iparágat jelentenek (Statista, 2021). A profi sport világában a sportszervezetek és a sportolók fő bevételi forrásaként tekintenek a szponzorációra, mivel ... -
Az empátia helye és szerepe a turizmusban
(2023)Azt gondolom, hogy nem vállalok nagy kockázatot azzal az állításommal, miszerint, amikor a turizmus bármely szegmensének elméleti hátterét kívánjuk megismerni, boncolgatni, automatikusan vissza fogunk nyúlni Lengyel Márton, ... -
A környezeti, társadalmi és irányítási dimenziók térnyerése a vállalati célrendszerben
(2023)Az üzleti világban a CSR (vállalati társadalmi felelősségvállalás), az ESG (környezeti, társadalmi és kormányzati tényezők), a fenntarthatóság, az okmarketing és a sokszínűség, befogadás olyan fogalmak és irányelvek, amelyek ... -
A bizalom szerepe a környezetbarát termékek fogyasztói elfogadásában
(2023)Napjaink fogyasztói egyre nagyobb figyelmet fordítanak a fogyasztás racionalizáslására, a fenntartható termékek vásárlására, törekednek a takarékosságra, valamint az újrahasznosításra. A „környezetbarát” vagy „zöld” ...