Empátia térkép a marketing és a startupperek szolgálatában
Abstract
Marketingesként az ember száját legtöbbször talán az alábbi
vagy az alábbihoz hasonló mondat hagyja el: „A vevő a király”.
Akármilyen iparágról vagy akármilyen marketing területről is
legyen szó a kutatástól az STP-n át a 4P elemekig mindenhol
elsődleges szempont, hogy a vevőt megértve, az ő igényeit kielégítve
alakítsuk ki a folyamatokat és az adott marketingelemeket.
A fogyasztó megértésének módszerei igen változatosak a
célcsoport meghatározástól a perszónán át az empátia térképig.
A tanulmány röviden azt veszi számba, mik a szokásos módszerek
és mennyiben jelenthet újdonságot az empátia térkép.
Tényleg empatikus lehet-e a marketing, ha empátia térképet
használunk? S ha igen, kell-e ezt tanítanunk? Utóbbi kérdés oktatóként
és vállalkozásfejlesztési ötletek mentoraként különösen
izgalmas számomra, hiszen magamra empatikus oktatóként
tekintve mindig fontosnak tartottam, hogy a hallgatók modern
és gyakorlatban hasznosítható tudást kapjanak. Intézetemben
is ebbe a szellemiségbe szocializálódottam, ebbe nőtem bele:
nem megalkudni, előre tekinteni és egyre jobb kurzusokat és
képzést kialakítani. Mindebben az ünnepeltnek is igen komoly
szerepe van, hiszem, hogy Törőcsik Mária ezen szellemisége
és hozzáállása munkásságának az egyik fontosabb lenyomata
az intézetünk működésében. Tovább folytatva Törőcsik (2000)
gondolatait, az empátia alkalmazása új gondolkodásmód meghonosítására
sarkallhatja nem csak az olvasót, hanem a hallgatókat
és leendő marketingeseket is.