Browsing BTK "Oktatás és Társadalom" Neveléstudományi Doktori Iskola by Title
Now showing items 1-20 of 96
-
20. század eleji családkép a közoktatás dokumentumaiban. A család és funkciói a Horthy-kori tantervekben, tankönyvekben és szakfolyóiratokban
(2016-04-13)A két világháború közötti pedagógiai tartalmú dokumentumok számos érdekességet és eltérést mutatnak azokkal az elvárásokkal szemben, amelyeket a mai tankönyvkutatások mutatnak ki. Így, bár a férfiak gyakori megjelenésében ... -
A dualizmus kori Magyar középiskolai történelemtankönyvek Európa-képe kortörténeti, iskolatörténeti, tankönyvtörténeti kontextusban
(2016-02-02)Az „Európa-kép” szimbolikus, kettős értelmezéssel bíró fogalom. Tágabb értelemben történeti, földrajzi, gazdasági, politikai, kulturális entitás, konstrukció, szűkebb értelemben pedig jelenti/jelentheti a képeken, ... -
A gyermekvédelmi szakellátásban élő általános iskolai tanulók iskolai esélyei Bács-Kiskun megyében 2014- 2018 között
(2019-10-15)„Szorosan összefügg egy nép reménysége és a nemzedékek közötti harmónia. A gyermekek öröme megdobogtatja a szülők szívét, és megnyitja a jövőt. A gyermekek jelentik a család és a társadalom örömét. ... A gyermek adomány, ... -
A jelentések számtana. Kvalitatív komparatív analízis a nevelésszociológiában
(2022-04-05)Az iskola és az oktatás világa zavarba ejtően sokféle világ. A kutatásmódszertan felől szemlélve úgy tűnik, adatközlő- és adatgeneráló szervezetek sokasága népesíti be. Az iskolát, természetesen, nem adatközlők, hanem ... -
A Kaposvári Állami Gimnázium diákjai (1870-1910)
(2010-02-09) -
A középfokú építőipar és földmérés ágazati szakképzésben tanulók komplex szakmai gondolkodási folyamatainak feltárása, fejlesztése probléma alapú tanulással – tanítással, a fejlődés tendenciáinak értelmezése
(2022-05-10)A disszertáció témájának egyik csomópontja az újszerű tanulási módszer hatására létrejövő tudás, valamint a szakma professzionális gyakorlásához szükséges képességek. A szakmai feladatok megoldásához, ha szigorúan az ... -
A kulturális sokszínűség megélésének és kezelésének körülményei a hazai és külföldi tanítóképzésben.
(2017-03-14)Az UNESCO 2001-ben fogadta el az Egyetemes nyilatkozatot a kulturális sokszínűségről. A Nyilatkozat leszögezi, hogy a „kultúrák sokszínűségének tisztelete, a tolerancia, a párbeszéd és az együttműködés a kölcsönös bizalom ... -
A magyarországi protestáns egyházak népiskolai ügyeinek fejlesztése (1857-1867). Az egyházkerületeken belüli oktatásszervezéssel kapcsolatos viták, koncepciók, elképzelések az országos protestáns sajtó tükrében.
(2019-01-22)A disszertáció témáját és módszertanát tekintve a sajtót, mint történeti forrást vizsgáló neveléstörténeti kutatások között helyezhető el. A kutatási téma a református és evangélikus egyházak népiskolaügyi fejlesztésének ... -
A második világháború (1939-1945) és a háborús körülmények hatása a Baranya vármegyei gimnáziumok életére
([2023])A kutatás középpontjában a két világháború közti Baranya vármegyében megtalálható négy pécsi, valamint egy mohácsi gimnázium második világháborús (1939-1945) története áll. Ez Pécs kapcsán egy felekezeti fenntartású ... -
A mese szimulációja. A modern mese parafrázis morfológiai és receptív vizsgálata
(2022-07-12)Gyakorló pedagógusként munkám során mindennapi kapcsolatba kerülök gyerekekkel, felnőttekkel és olyan „majdnem” felnőttekkel, akiktől magam is sokat tanulok a pedagógiai gyakorlaton szerzett élményeikből. Tanulom a gyorsan ... -
A Mindenki Másképp Intelligens (MIMI) óvodai nevelési módszer bevezetésének lehetősége
(2023-04-25)A gyermekek intézményi nevelésének, oktatásának – a jelenleg hatályos 2011. évi CXC. törvény értelmében kötelező – első, leghangsúlyosabb és legmeghatározóbb helyszíne az óvodai nevelés. A köznevelési színtéren töltött ...