Browsing BTK "Oktatás és Társadalom" Neveléstudományi Doktori Iskola by Title
Now showing items 72-91 of 96
-
Gyermekvédelem és iskolázottság
(2009-01-27) -
Hétvégi magyar iskolák és óvodák a magyar diaszpórában
(2021-06-01)A legkülönfélébb módon és okokból létrejött oktatási kezdeményezések esetében számtalan hasonlóságot és különbséget sorolhatunk fel azok működését, céljait, az elérni kívánt célcsoportot vagy az eredményességet illetően. ... -
Kategóriák fogságában – Hazai SNI integráció hatásvizsgálat a pedagógus attitűd és a tanulói teljesítmény tükrében
(2019-06-25)A disszertáció a hazai köznevelés rendszerén belül a 8 –16 éves sajátos nevelési igényűek, különös tekintettel a tanulásban akadályozott és az enyhe fokú intellektuális képességzavarral, valamint tanulási és/vagy ... -
MOTIVÁLATLANOK, VAGY ROSSZUL MOTIVÁLUNK? A tanulási motiváció vizsgálata a 9-11. évfolyamra járó szakképző iskolások körében
(2022-04-05)A társadalmi fejlődés központi kérdése, hogy a felnövekvő generáció megismerje az előző nemzedékek által felhalmozott tudást, tapasztalatot, mert ez adja az alapját a további fejlődésnek. A 20. század második felétől az ... -
Női fogvatartottak oktatás-nevelés szempontú egyéni és intézményi profiljának rendszerszintű vizsgálata az eredményes reintegráció érdekében
(2022-02-01)Az általános kép a büntetés-végrehajtás ismeretlen világáról szélsőségek között mozog, inkább sztereotipizált, mint reális. Egy zárt rendszer működésének elemzése speciális feladatok elé állítja a kutatót, a téma ... -
Óvoda és kisebbségi gyerekek. Óvodapedagógus hallgatók és gyakorló óvodapedagógusok Magyarországon és Írországban.
(2019-06-25)Minden olyan tanulást, amely révén a bekövetkező viselkedésváltozás társas kölcsönhatások, szociális interakciók következtében alakul ki, szociális tanulásnak nevezünk. A szociális tanulás folyamatában ... -
Pedagógusnők mentálhigiénés állapotfelmérése különös tekintettel a szakmai és női identitás kimunkáltságára-2009-2017 között, hazai mintán végzett kvantitatív vizsgálat
(2022-07-12)Az aktív pedagógusnők mentálhigiénés állapotfelmérésére fókuszálva vizsgálja az egyéni és a szakmai identitást, keresi az összefüggést a szakmai és a női identitás megléte, kimunkáltsága és a mentálhigiénés állapot ... -
Pedagógusok viszonyulása a (tanórai) mobileszközhasználathoz. Empirikus kutatás felső tagozaton tanító tanárok körében Mobileszközök az oktatásban, az elmélet és a gyakorlat közötti kapcsolat erősítése
(2023-04-25)Kutatásommal elsősorban a pedagógusoknak szeretnék iránymutatást nyújtani, valamint a téma szempontjából releváns szakirodalom áttekintésével az elméleti hátteret erősíteni, egységbe rendezni, valamint úgy vélem, hogy a ... -
Tartalmi szabályozók vizsgálata a Positive Education modell alapján a hazai közoktatás egy szegmensében
(2021-06-01)A kutatásban öt intézményben, elemzési egységenként (összesen 21 darab) történt feltáró elemzés. Az elemzésben a MAXQDA segítségével kinyert kódok tartalmi egységeit tartalmazó Word dokumentum terjedelme 266 oldal (részletesen ...