Browsing Nem PTE szerzők by Issue Date
Now showing items 41-60 of 134
-
Empatikus cirkuszművészet
(2023)Max Weber szerint 1517. október 31-én a reformációval megkezdődött a világ varázstalanítása (Weber, 1982). Ha el is fogadjuk a német szociológus leírását, hogy valóban így történt, azóta, egy észrevétlen pillanatban, ... -
Kamerun mit den Augen von tausend Frauen
(Verlag Institut für kulturelle Infrastruktur Sachsen, 2023) -
Szellemi környezetszennyezés à la mode. Trendek és ellentrendek a divatban
(2023)Divat és trendek között szoros a kapcsolat, de pontosan miben is áll? Ezt a kérdést pár napja szegezték nekem egy, a filozófiai kávéház műfajába tartozó beszélgetésen. A filozófiai kávéház műfajának lényege, hogy egy ... -
Empatikus marketing fogyasztói és üzleti megközelítésben
(2023)Törőcsik Mária (2000a, 2000b) empatikus marketingről szóló írásaiban megkülönbözteti az érzelemmentes és az empatikus marketing tevékenységet. A különbséget abban látja, hogy míg az érzelemmentes marketing tevékenység nem ... -
Piacorientáció és a társadalmi ügyekkel kapcsolatos empátia
(2023)Az Amerikai Marketing Szövetség 1987-ben Montrealban tartotta 50. éves konferenciáját. A jubileumi konferencia alkalmat adott arra, hogy a szervezők meghívják a világ számos országa marketing szervezeteinek képviselőit ... -
Weboldal-használhatóság szerepe a vállalatok és fogyasztók kapcsolatában
(2023)Az elmúlt években az e-kereskedelem jelentős változásokon ment keresztül. A Covid-19 pandémia gazdasági hatására az elektronikus kiskereskedelem ugrásszerű növekedése volt tapasztalható, 2020-ban 45%-os, 2021-ben pedig ... -
A koronavírus hatása az élelmiszer vásárlásra az 1. hullámban
(2023)A korábbi járványok lokálizáltak voltak, míg a koronavírus globális méretű. (Donadelli et al., 2021) A 2008-ban megjelenő gazdasági válság némileg hasonlíthat a Covid-19-es járvány jellemzőihez. Azonban a két válság nem ... -
Merre tovább? – A lineáris helyi televíziózás jövője
(2023)A médiakonvergencia folyamata során a hagyományos médiumok, a sajtó, a rádió és a televízió a világháló segítségével egy közös médiummá kapcsolódik össze. A folyamat, amelyet a számítógépek elterjedése és hálózatra ... -
KÖZÖSSÉGI MÉDIA POSZTOK SIKERESSÉGI TÉNYEZŐINEK ELEMZÉSE ADATTUDOMÁNYI MÓDSZEREKKEL
(2023)A kutatás a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Természettudományi Karán futó Témalabor címűtantárgy hallgatóival és a HSDSLab adattudományi kutatócsoport együttműködésévél valósult meg, ami több szálonkötődik ... -
A hazai kozmetikumpiacra ható trendek bemutatása
(2023)A trendek a világ legtöbb országában alapvetően határozzák meg a fejlődési tendenciákat, és gyökeresen meg is változtathatják a mindennapi életet, beleértve a fogyasztói magatartás alakulását is (Fodor és tsai, 2012). A ... -
Empátia és kölcsönösség: értékteremtés empatikus marketing megközelítésben a felsőoktatásban
(2023)A közös értékteremtés során az érintett felek empátiájának szerepével csak néhány tanulmány foglalkozik (Pedersen, 2021). Tanulmányunkban a szakirodalom alapján összekapcsoljuk a közös értékteremtés és az empátia fogalmát, ... -
Megérdemli-e a marketing az empátiát?
(2023)Aggodalmaink 90%-a felesleges: vagy azért, mert a fejünkben kavargó problémák valójában nem is veszélyesek, vagy azért, mert azokat úgysem tudjuk megváltoztatni.” (Rolf Dobelli) Az ünnepelt Törőcsik Mária tanulmánya 23 ... -
Hálózat az egész világ
(2023)A tudományos értelem kényszeres igyekezete, hogy rendet keressen a rendetlenségben, megkülönböztetést a megkülönböztethetlenben, meghatározást a meghatározhatatlanban. Nietzsche joggal panaszolja, hogy a modern nagyothallás nem ... -
Az empátia vizsgálata a BME gazdasági mesterképzéseinél a pandémia vonatkozásában
(2023)Az elmúlt évtized során jelentős átalakulásokon mentek keresztül a hazai és nemzetközi felsőoktatási intézmények. A Covid által okozott gazdasági és társadalmi változások tovább erősítették az átalakulási folyamatot. Az ... -
Empatikus marketing, empatikus fogyasztó
(2023)Az empátia, azaz a másik ember nézőpontjának és érzéseinek a megértése hagyományosan a marketing egyik alappillére volt, mivel a tudományág a kezdetektől fogva hangsúlyozta annak fontosságát, hogy a marketing szakemberek ... -
Körforgásos marketing
(2023)Törőcsik Mária munkásságának – szerintem – kétségtelenül leginkább meghatározó része az empátia és a marketing fogalmának tudományos értékű összekapcsolása. Későbbi nagyobb munkái, kutatási eredményei és publikációi a ... -
Stigmamenedzsment: mentális egészség a sportszektorban
(2023)A digitalizáció hat a társadalom egészére, míg két célcsoportunk – a sportszakemberek és a sportolók – reakciója erre nehezíti a köztük zajló párbeszédet. Ebben a környezetben kell megtalálnunk azt a kontextust, ahol a ... -
A személyre szabott táplálkozás fogyasztói fogadtatása: egy példa az empatikus marketingre
(2023)Bár az empatikus marketing fogalma legalább huszonöt éve ismert1, széleskörű elterjedése a nemzetközi – és különösen a hazai – marketing szakirodalomban még várat magára. Mi sem jelzi ezt jobban, mint az a tény, hogy a ... -
Empátia és üzleti paradigma
(2023)A beleérző képességet, azaz az empátiát Csányi Vilmos professzor az érzelmi összehangoló mechanizmusok egyikének tekinti. Ezek rendkívül fontos mechanizmusok, mert „bármilyen együttműködés, közös munka csak úgy képzelhető ...