KÖZÖSSÉGI MÉDIA POSZTOK SIKERESSÉGI TÉNYEZŐINEK ELEMZÉSE ADATTUDOMÁNYI MÓDSZEREKKEL
View/ Open
Date
2023Author
Bíró-Szigeti, Szilvia
Vastag, Emese
Virsinger, Dominika
Vlaszov, Artúr
Molontay, Roland
Metadata
Show full item recordAbstract
A kutatás a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Természettudományi Karán futó Témalabor címűtantárgy hallgatóival és a HSDSLab adattudományi kutatócsoport együttműködésévél valósult meg, ami több szálonkötődik a BME Gazdaság- és Társadalomtudományi Karához is. A vizsgálat fókuszába a Twitter TOP 100 hírességénekközösségi média posztjait helyeztük azzal a céllal, hogy adattudományi módszerekkel beazonosítsuk azokat a személyeskommunikációs eszközöket és stratégiákat, amelyek a legnépszerűbb személyek számára nagy számú kedvelésteredményeznek, valamint amelyek a követőikből leginkább aktivitást váltanak ki. A kutatásunk olyan tartalomelemzésttartalmaz, mint például topic modelling (témaelemzés), sentiment analysis (érzelemelemzés) és engagement metrics(elkötelezettségi mutatók) vizsgálata. A tartalomelemzéssel és a kulcsfontosságú teljesítménymutatók vizsgálatával– például a kedvelések, megosztások és hozzászólások nyomon követésével – a kutatás betekintést kínál azokba atényezőkbe, amelyek hozzájárulnak a hírességek által alkalmazott sikeres személyes márkaépítési tevékenységhez, aközösségi média kampányaik optimalizálásához és a közönségük elkötelezettségének növeléséhez. A hírességek onlinekövetői heterogén személyekből álló csoportok. Az eredményekből igyekszünk levonni arra is következtetéseket,hogy a legnépszerűbb és a legsikeresebb elemek (kampányok, hírek, közlemények) kommunikációs összetevőinekhatása, azok fogyasztásának aránya és időzítése vajon mit mutat meg abból, hogy mi jellemző a közösségi médiában akövetők médiafogyasztására.
Collections
- Nem PTE szerzők [134]