Az empátia vizsgálata a BME gazdasági mesterképzéseinél a pandémia vonatkozásában
View/ Open
Date
2023Author
Kovács, Stefan
Veres, István
Bíró-Szigeti, Szilvia
Metadata
Show full item recordAbstract
Az elmúlt évtized során jelentős átalakulásokon mentek keresztül
a hazai és nemzetközi felsőoktatási intézmények. A
Covid által okozott gazdasági és társadalmi változások tovább
erősítették az átalakulási folyamatot. Az átalakulás oka az intézmények
közötti verseny fokozódása, a felsőoktatási szektor
globalizációja és a finanszírozási rendszer átalakulása. Az
intézmények közötti verseny nem csak a potenciális hallgatók
megszerzéséért zajlik, hanem az erőforrásokért (támogatások,
kutatási erőforrások, fejlesztések, vállalati együttműködések)
is. Coates (2022), Komljenovic (2022) és McNay (2022) szerint
ezek az erőforrások jelentős hatással vannak az intézmények
fejlődésére és versenyképességére.
Kutatásunk célja kettős volt, egyrészt szerettük volna
megérteni, hogy a marketing oktatásban mekkora szerepet
játszik a hallgatók által érzékelhető empátia, másrészt pedig
a Covid-19 járvány milyen hatást gyakorolt a hallgatók empátiával
összefüggő igényekre. A kutatásunk során a szolgáltatásmarketingben
alkalmazható SERVPERF módszer segítségével
mértük fel a változásokat. A tanulmányunkban egy átfogó (a
Covid-19 járvány előtti, alatti és utáni időszakra kiterjedő) felmérés
részeredménye található, ahol kizárólag az empátiára
fókuszálunk. A kutatás lehetővé tette számunkra, hogy megértsük,
az elmúlt években milyen preferenciabeli változások
történtek a marketing oktatásban, és ezek milyen hatással
vannak az oktatókra vonatkozó elvárásokra.
Collections
- Nem PTE szerzők [134]