A PTE Egyetemi Könyvtár és Tudásközpont saját digitalizálásában/ gyűjtésében keletkezett digitális tartalmak

Sub-communities within this community

Collections in this community

Recent Submissions

  • KÖZÖSSÉGI MÉDIA POSZTOK SIKERESSÉGI TÉNYEZŐINEK ELEMZÉSE ADATTUDOMÁNYI MÓDSZEREKKEL 

    Bíró-Szigeti, Szilvia; Vastag, Emese; Virsinger, Dominika; Vlaszov, Artúr; Molontay, Roland (2023)
    A kutatás a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Természettudományi Karán futó Témalabor címűtantárgy hallgatóival és a HSDSLab adattudományi kutatócsoport együttműködésévél valósult meg, ami több szálonkötődik ...
  • AI-MPÁTIA, AVAGY A POSZT-MODERN PYGMALION ESETE A CHATGPT-VEL 

    Prónay, Szabolcs (2023)
    Ahogyan az elmúlt évtizedben az üzleti életben dominánssá vált az adatvezérelt marketing, úgy alakult át a fogyasztóimagatartás vizsgálata egyfajta viselkedés alapú célzásra optimalizált adatelemzéssé. Mindeközben azonban ...
  • A LIKVID FOGYASZTÁS NEM CSAK BUDAPESTI JELENSÉG 

    Kisfürjesi, Nóra (2023)
    A likvid fogyasztás elmélete a fogyasztói kultúra elméletrendszeréhez tartozó makroszintű jelenség. A bizonytalan világban navigáló fogyasztó magatartását a nemzetközi szakirodalom is egyre nagyobb érdeklődéssel kutatja. ...
  • A MEGVÁLTOZOTT DIVATFOGYASZTÁS TEORETIKUS FOGALMAI ÉS FOGYASZTÓI ATTITŰDJEI 

    Keszeg, Anna (2023)
    divatfogyasztás a fogyasztás sajátos területe, ahol a racionális és az irracionális, az élmény- és a presztízs-fogyasztásrendhagyó módon ér össze. Így a fogyasztáskutatás általában a sajátlagosságot hangsúlyozza – annak ...
  • JOBB HEDONISTÁK? TUDATOS FOGYASZTÁS A BOLDOGABB JELENÉRT ÉS JÖVŐÉRT 

    Lelkes, Orsolya (2023)
    A fogyasztás visszafogása szükségszerű, és az ökológiai és klímaválság kezelésének egy fő (még ha nem is egyetlen)eleme. A „zöld” életmódváltás, minimalizmus nem felvétlen jár veszteséggel, sőt, hozhat akár nagyobb ...
  • ÚTVESZTÉS – ÚTKERESÉS 

    Csepeli, György (2023)
  • MUNKA NÉLKÜL A FOGYASZTÓI TÁRSADALOMBAN – ADATDONÁCIÓ, EGY LEHETSÉGES KUTATÁSI IRÁNY 

    Pauló, Edit (2023)
    A késő modernitás társadalmát fogyasztói társadalomként is jellemezhetjük, amely más magatartást vár el, más célokattűz ki az egyének elé, mint a korábbi, termelői társadalom. A munka megítélését azonban egyrészt a ...
  • Nemzetközi számvitel 

    Beke, Jenő (Carbocomp Nyomda, 2011)
    A nemzetközi számvitel című tananyag a Közgazdaságtudományi Karon készült. A kötetben foglalt elméleti és gyakorlati részek a tárgyhoz kapcsolódó előadások és gyakorlati foglalkozások alapján az önálló tanulás segítését ...
  • Közösségi média - Közösség vagy média? 

    Bányai, Edit (Carbon Cyomda, 2016)
    A közösségi média meghatározóvá vált mind a fogyasztók, mind a szervezetek életében. Az több tényezőtől függ, hogy magánemberként milyen szinten engedjük be életünkbe a különböző eszközökön keresztül, vagy az, hogy a ...
  • A koronavírus hatása az élelmiszer vásárlásra az 1. hullámban 

    Földi, Kata (2023)
    A korábbi járványok lokálizáltak voltak, míg a koronavírus globális méretű. (Donadelli et al., 2021) A 2008-ban megjelenő gazdasági válság némileg hasonlíthat a Covid-19-es járvány jellemzőihez. Azonban a két válság nem ...
  • Stigmamenedzsment: mentális egészség a sportszektorban 

    Gergátz, Ildikó (2023)
    A digitalizáció hat a társadalom egészére, míg két célcsoportunk – a sportszakemberek és a sportolók – reakciója erre nehezíti a köztük zajló párbeszédet. Ebben a környezetben kell megtalálnunk azt a kontextust, ahol a ...
  • MediaTech/MarTech vs. az empátia 

    Fehér, Katalin (2023)
    Törőcsik Mária 2000-ben írt arról, hogy az információs technológia módszerei és szemlélete is a marketing szakma vérfrissítési forrását jelentették, miközben párhuzamosan nőtt az élmények, illúziók, érzelmek iránti kereslet ...
  • Weboldal-használhatóság szerepe a vállalatok és fogyasztók kapcsolatában 

    Berki-Süle, Margit; Brávácz, Ibolya; Hlédik, Erika (2023)
    Az elmúlt években az e-kereskedelem jelentős változásokon ment keresztül. A Covid-19 pandémia gazdasági hatására az elektronikus kiskereskedelem ugrásszerű növekedése volt tapasztalható, 2020-ban 45%-os, 2021-ben pedig ...
  • Merre tovább? – A lineáris helyi televíziózás jövője 

    Deés, Szilvia (2023)
    A médiakonvergencia folyamata során a hagyományos médiumok, a sajtó, a rádió és a televízió a világháló segítségével egy közös médiummá kapcsolódik össze. A folyamat, amelyet a számítógépek elterjedése és hálózatra ...
  • Hálózat az egész világ 

    Csepeli, György (2023)
    A tudományos értelem kényszeres igyekezete, hogy rendet keressen a rendetlenségben, megkülönböztetést a megkülönböztethetlenben, meghatározást a meghatározhatatlanban. Nietzsche joggal panaszolja, hogy a modern nagyothallás nem ...
  • Piacorientáció és a társadalmi ügyekkel kapcsolatos empátia 

    Berács, József (2023)
    Az Amerikai Marketing Szövetség 1987-ben Montrealban tartotta 50. éves konferenciáját. A jubileumi konferencia alkalmat adott arra, hogy a szervezők meghívják a világ számos országa marketing szervezeteinek képviselőit ...
  • Empátia és bizalom a 21. század fogyasztásában 

    Tari, Annamária (2023)
    Az empátia a személyiség azon képessége, mely lehetővé teszi, hogy egy másik emberrel való közvetlen kommunikációs kapcsolatban egy személy bele élje magát a másik lelkiállapotába. Ennek az érzelmi folyamatnak során tud ...
  • Az empátia jelentősége az online fogyasztói közösségekben 

    Prónay, Szabolcs (2023)
    Az elmúlt évtizedekben egyre népszerűbbé vált a fogyasztót az általa túl- vagy éppen alul fogyasztott vagy elért javak által definiálni, úgymint „túlterhelt-”, „túlsúlyos-”, „időhiányos-”, „figyelemhiányos-” fogyasztó. ...
  • Marketingharmónia – gondolatok egy új kategóriáról 

    Piskóti, István (2023)
    A marketing több mint ezer összetett szóban szerepel, de a harmóniával még nemigen került összeillesztése. Elképzelhetetlen, nem illenek össze? Egykoron az empatikus marketingre is „rácsodálkoztunk”, majd megértettük, ...
  • Az empátia szerepe az üzleti kapcsolatokban és a B2B értékesítés során 

    Révész, Balázs; Vilmányi, Márton (2023)
    Az elmúlt évek társadalmi, gazdasági és technológiai változásai jelentős hatással voltak a vállalatok marketingtevékenységére. A Covid-19 járvány, az ukrajnai háború és az ezekre adott gazdaságpolitikai válaszok komoly ...

View more