Nem PTE szerzők
Browse by
Recent Submissions
-
„Elvegyültem és kiváltam”, avagy az online közösségek befolyása a fogyasztói értékítéletekre
(2022)Az elmúlt években az online közösségek mérete, a bennük lévő interakciók gyakorisága és az érintett területek változatossága olyan expanzión ment keresztül, ami a fogyasztói magatartás kutatói számára nélkülözhetetlenné ... -
Fogyasztói társadalomból megfigyelési kapitalizmus
(2022)A marketing eddigi történetében nagyon különböző formákat öltött és tartalmakat hordozott, amíg eljutottunk a társadalom elmarketingesedéséig. E kifejezés lényege, hogy az eredendően üzleti életre szabott koncepciót és ... -
A fenntartható életmód felé – a közösségek szerepének értelmezése
(2022)Az ökológiai közgazdaságtan számos kutatása jutott arra a következtetésre, hogy a jelenlegi társadalmi-gazdasági rendszerek fenntarthatatlan utakba vannak bezárva. A fenntarthatatlanság egyik fő mozgatórugója a jólét ... -
Önimádat a fogyasztás dzsungelében
(2022)Új idők járnak, az önimádat korát éljük. Ha körbenézünk online vagy offline, mindenütt hemzsegnek a nárcisztikusok. A következőkben amellett érvelek, hogy legyünk velük megértőek, hiszen 1) szociológiai szempontból a ... -
MI A MARKETING SZEREPE A KRÍZISKULTÚRÁBAN? DILEMMÁK A DZSUNGELHARCBAN ELCSIGÁZOTT FOGYASZTÓ EDUKÁLÁSÁRÓL A VII. FOGYASZTÁS INTERDISZCIPLINÁRIS SZIMPÓZIUMRA
(2022)2022 elején fogyasztáselmélet és vásárlói magatartás című egyetemi kurzusomhoz gyűjtöttem anyagokat a recens globális fogyasztói trendekről, különös tekintettel a Covid-19 járvány hatásaira. A szokásos piackutatások ... -
A politikai termékek és a választói magatartás kapcsolata a 2022-es országgyűlési választáson
(2022)A vitairatban a politikai termék konceptualizálására és a politikai termék szerkezetének felvázolására törekszem egy teoretikus modell segítségével, amelyben a marketing és a politikai kommunikáció irodalmát szintetizálom ... -
Biztos, hogy a digitalizáció lesz a „Megváltó”?,
(2022)A vitairat szerzői a digitális marketing árnyoldalait próbálják feltárni. Egy, a digitális marketinget a gyakorlatban alkalmazó szakember, és egy elméleti oldalról kételkedő oktató azt a kérdéskört járják körbe, hogy ... -
Tervezhető-e a halál és a gyász? Segíti-e a halál tabujának oldását a fogyasztói szemlélet?
(2022)Az életvégi tervezés tudatos hozzáállást követel egy olyan témához, ami alapvetően szorongást kelt, itt is érvényesül a halál tabujának hatása. Annak érdekében, hogy életünk utolsó időszaka méltó körülmények között ... -
KOMMUNIKÁCIÓ ETIKA JOG: A kommunikáció etikai és jogi alapjai
(Pécsi Tudományegyetem Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Kar - B. SWAN Partners Kft, 2022)Az emberiség minden történelmi korszakának megvoltak a társadalmi, gazdasági és politikai mozgatórugói. A fejlett világ jelen időszakában ezt jelenti: az internet, a digitalizáció, a robotika, a mesterséges intelligencia, ... -
Játszva németül : Hogyan neveljünk többnyelvű gyermekeket? : Gyakorlati útmutató szülőknek, nagyszülőknek, óvodapedagógusoknak, foglalkozásvezetőknek
Szerző: Pásztor Enikő | Cím: Játszva németül : Hogyan neveljünk többnyelvű gyermekeket? : Gyakorlati útmutató szülőknek, nagyszülőknek, óvodapedagógusoknak, foglalkozásvezetőknek | Megjelenés: Bodza Tanoda, Sopron, 2017 ... -
CRITIQUE OF THE ASILOMAR AI PRINCIPLES = AZ ASILOMARI ELVEK KRITIKÁJA
The intelligent man with consciousness is the pinnacle of the evolution of matter that we know. So far. We know, however, that evolution will not stop. Although with sections and dead ends of varying lengths, it is moving ... -
Egy Freinet-szellemű óvodai innováció az 1990-es évek alternatív pedagógiai mozgalmában
Szerző: Kissné Zsámboki Réka | Cím: Egy Freinet-szellemű óvodai innováció az 1990-es évek alternatív pedagógiai mozgalmában | Megjelenés: Edenscript, Pécs, 2015 | ISBN 978-963-89172-7-0 | Megjegyzés: A szerző kérésére nyílt ... -
Róluk, de nélkülük : Kategóriák fogságában : A tanulási zavarral küzdő gyermekek kategorizálásának diagnosztikus nehézségei
(Soproni Egyetem Kiadó, 2022)Szerkesztő: Ambrus Attila József | Szerző: Vida Gergő | Lektorok: Dr. habil Mrázik Julianna, PhD és Horváthné Vertike Andrea | ISBN (pdf) 978-963-334-300-5 | ISBN (html) 978-963-334-301-2 | DOI http://doi.org/10.35511/ ... -
The Businesses and the Innovations of Adolf Engel in the Second Half of the 19th Century
(Working Group of Economic and Social History Regional Committee of the Hungarian Academy of Sciences in Pécs, 2022)The purpose of the study. The study is about the businesses of Adolf Engel, a local entrepreneur of Pécs in the 19th century. The study is focused on finding answers to three main questions. Firstly, in what ways did ... -
Development of Cave Tourism in the Domica Area in Slovakia
(Working Group of Economic and Social History Regional Committee of the Hungarian Academy of Sciences in Pécs, 2022)The purpose of the study. The main goal of the study is to determine the most effective solutions for the development of cave tourism and medical tourism, as well as the standard of living and infrastructure of the region, ... -
The Golden Age of Narrow-Gauge Railways in Hungary after World War II until the Transport Policy Concept of 1968, Through the Example of the Szerencs-Prügy Narrow-Gauge Railway
(Working Group of Economic and Social History Regional Committee of the Hungarian Academy of Sciences in Pécs, 2022)The purpose of my study. The main target of my study was to survey the golden age of the Hungarian narrow-gauge railways from the and of WWII until the Transport Policy Concept of 1968. Beside the survey, I examined the ... -
The Role of Vilmos Tarján in the History of the Newyork Coffeehouse
(Working Group of Economic and Social History Regional Committee of the Hungarian Academy of Sciences in Pécs, 2022)The purpose of the study. To examine how the Newyork Coffeehouse was run between 1920 and 1936. What were Vilmos Tarján’s, the executive board member and main shareholder’s, business policies. What profile did he intend ...