Nem PTE szerzők: Recent submissions
Now showing items 41-60 of 134
-
Piacorientáció és a társadalmi ügyekkel kapcsolatos empátia
(2023)Az Amerikai Marketing Szövetség 1987-ben Montrealban tartotta 50. éves konferenciáját. A jubileumi konferencia alkalmat adott arra, hogy a szervezők meghívják a világ számos országa marketing szervezeteinek képviselőit ... -
Empátia és bizalom a 21. század fogyasztásában
(2023)Az empátia a személyiség azon képessége, mely lehetővé teszi, hogy egy másik emberrel való közvetlen kommunikációs kapcsolatban egy személy bele élje magát a másik lelkiállapotába. Ennek az érzelmi folyamatnak során tud ... -
Az empátia jelentősége az online fogyasztói közösségekben
(2023)Az elmúlt évtizedekben egyre népszerűbbé vált a fogyasztót az általa túl- vagy éppen alul fogyasztott vagy elért javak által definiálni, úgymint „túlterhelt-”, „túlsúlyos-”, „időhiányos-”, „figyelemhiányos-” fogyasztó. ... -
Marketingharmónia – gondolatok egy új kategóriáról
(2023)A marketing több mint ezer összetett szóban szerepel, de a harmóniával még nemigen került összeillesztése. Elképzelhetetlen, nem illenek össze? Egykoron az empatikus marketingre is „rácsodálkoztunk”, majd megértettük, ... -
Az empátia szerepe az üzleti kapcsolatokban és a B2B értékesítés során
(2023)Az elmúlt évek társadalmi, gazdasági és technológiai változásai jelentős hatással voltak a vállalatok marketingtevékenységére. A Covid-19 járvány, az ukrajnai háború és az ezekre adott gazdaságpolitikai válaszok komoly ... -
Empátia és üzleti paradigma
(2023)A beleérző képességet, azaz az empátiát Csányi Vilmos professzor az érzelmi összehangoló mechanizmusok egyikének tekinti. Ezek rendkívül fontos mechanizmusok, mert „bármilyen együttműködés, közös munka csak úgy képzelhető ... -
Valótlan valóság, avagy a marketing új világa
(2023)A filozófia egyik sokat vitatott témája a valóság valósága. Az, hogy a külvilág legkülönfélébb történései és jelenségei menn- nyiben tárgyi valóságok és mennyiben szubjektív elemekkel átszőtt érzékelések, netán puszta ... -
Szellemi környezetszennyezés à la mode. Trendek és ellentrendek a divatban
(2023)Divat és trendek között szoros a kapcsolat, de pontosan miben is áll? Ezt a kérdést pár napja szegezték nekem egy, a filozófiai kávéház műfajába tartozó beszélgetésen. A filozófiai kávéház műfajának lényege, hogy egy ... -
Az empátia vizsgálata a BME gazdasági mesterképzéseinél a pandémia vonatkozásában
(2023)Az elmúlt évtized során jelentős átalakulásokon mentek keresztül a hazai és nemzetközi felsőoktatási intézmények. A Covid által okozott gazdasági és társadalmi változások tovább erősítették az átalakulási folyamatot. Az ... -
A személyre szabott táplálkozás fogyasztói fogadtatása: egy példa az empatikus marketingre
(2023)Bár az empatikus marketing fogalma legalább huszonöt éve ismert1, széleskörű elterjedése a nemzetközi – és különösen a hazai – marketing szakirodalomban még várat magára. Mi sem jelzi ezt jobban, mint az a tény, hogy a ... -
Empátia és kölcsönösség: értékteremtés empatikus marketing megközelítésben a felsőoktatásban
(2023)A közös értékteremtés során az érintett felek empátiájának szerepével csak néhány tanulmány foglalkozik (Pedersen, 2021). Tanulmányunkban a szakirodalom alapján összekapcsoljuk a közös értékteremtés és az empátia fogalmát, ... -
Körforgásos marketing
(2023)Törőcsik Mária munkásságának – szerintem – kétségtelenül leginkább meghatározó része az empátia és a marketing fogalmának tudományos értékű összekapcsolása. Későbbi nagyobb munkái, kutatási eredményei és publikációi a ... -
Az empatikus reklámozás, mint lehetőség a bioborok iránti érdeklődés növelésében
(2023)A bioélelmiszerek iránti érdeklődés növekedése egy olyan trend, amely több évtizede érezhető, párosulva egyéb markánsan tapasztalható trendekkel, mint a fenntarthatóság, a környezet kímélése, az egészségesebb táplálkozás. ... -
Empatikus marketing fogyasztói és üzleti megközelítésben
(2023)Törőcsik Mária (2000a, 2000b) empatikus marketingről szóló írásaiban megkülönbözteti az érzelemmentes és az empatikus marketing tevékenységet. A különbséget abban látja, hogy míg az érzelemmentes marketing tevékenység nem ... -
Empatikus marketing, empatikus fogyasztó
(2023)Az empátia, azaz a másik ember nézőpontjának és érzéseinek a megértése hagyományosan a marketing egyik alappillére volt, mivel a tudományág a kezdetektől fogva hangsúlyozta annak fontosságát, hogy a marketing szakemberek ... -
Empatikus cirkuszművészet
(2023)Max Weber szerint 1517. október 31-én a reformációval megkezdődött a világ varázstalanítása (Weber, 1982). Ha el is fogadjuk a német szociológus leírását, hogy valóban így történt, azóta, egy észrevétlen pillanatban, ... -
Megérdemli-e a marketing az empátiát?
(2023)Aggodalmaink 90%-a felesleges: vagy azért, mert a fejünkben kavargó problémák valójában nem is veszélyesek, vagy azért, mert azokat úgysem tudjuk megváltoztatni.” (Rolf Dobelli) Az ünnepelt Törőcsik Mária tanulmánya 23 ... -
A hazai kozmetikumpiacra ható trendek bemutatása
(2023)A trendek a világ legtöbb országában alapvetően határozzák meg a fejlődési tendenciákat, és gyökeresen meg is változtathatják a mindennapi életet, beleértve a fogyasztói magatartás alakulását is (Fodor és tsai, 2012). A ... -
Kamerun mit den Augen von tausend Frauen
(Verlag Institut für kulturelle Infrastruktur Sachsen, 2023)