Browsing Közgazdaságtudományi Kar (T) by Title
Now showing items 38-57 of 81
-
From Trade to Agribusiness. Kálmán Nádosy’s Entrepreneurial Career in Southern Transdanubia During the Era of Dual Monarchy
(2023)The Hungarian agricultural sector developed significantly in the second half of the nineteenth century. This was the time when the Western technologies and innovations were introduced to the domestic agriculture. However, ... -
Fürdőtelepülések versenyképességi vizsgálata néhány magyar és közép-európai régióban
(Pécsi Tudományegyetem, 2016)A kutatás a turizmus versenyképességi vizsgálatokkal és az egészségturizmussal foglalkozó nemzetközi szakirodalom szintetizálásával és a – turizmuskutatások széles körében hasznosítható módszertant adó – egészségturisztikai ... -
A gazdaság és a társadalom statisztikája
Szerző: Galambosné Tiszberger Mónika | Szerkesztő: Galambosné Tiszberger Mónika | Cím: A gazdaság és a társadalom statisztikája | Megjelenés: PTE Közgazdaságtudományi Kar, Pécs, 2019. | ISBN: 978-963-429-380-4 --- ... -
A globális, lokális és a glokális turizmus jelenlegi szerepe és jövője elméleti és gyakorlati megközelítésben
Az 1950-es évek óta a világgazdaság új súlypontjainak egyike a szolgáltatás szektor nemzetgazdaságokon belüli látványos növekedése, azon belül pedig a turizmus szerepének folyamatos erősödése (Hall 2004, Lew et al. 2008, ... -
A hazai fogyatékossággal élők utazási szokásainak és az akadálymentes turizmus Magyarországi helyzetének feltáró elemzése: kutatási összefoglaló
(PTE KTK Marketing és Turizmus Intézet, 2024)Az állandóan vagy ideiglenesen, születésüktől fogva vagy azóta szerzett akadállyal élők száma a világ teljes népességéből milliárdos nagyságrendű, és ez a speciális helyzetű és igényű csoport mind számosságában, mind ... -
The Innovative Managerial Role of Jenő de Polnay as the Key Element to the Success of the Atlantica Sea Navigation Company within the Hungarian Maritime Fleet (1907–1914)
The Atlantica Sea Navigation Company was the most innovative of the Hungarian sea navigation companies. In my study, I shall present the company’s operations from its founding in 1907 until the beginning of the Great War ... -
IV. Nemzetközi Turizmusmarketing Konferencia Turizmus 4.0: Reziliencia, adaptáció, taplraállás és újraindulás - Absztraktkötet
A globális és a regionális turizmus 2020 januárja óta egy eleddig még sohasem látott kihívással néz szembe. Egyfelől tökéletesen ismerjük a turizmus gazdasági-társadalmi-kulturális vonzatait és szerepét, melyek Zurab ... -
Kiváltság, szükségszerűség vagy egyik sem? A fogyasztói alkalmazkodás lehetőségei a klímaválság idején
(2022)A klímaválság okai között egyértelműen nevesíthető a túlfogyasztás a témakör kutatói szerint. A megoldás fogyasztói oldalról a fenntartható életmód kialakítása lehet, amely lemondást és alkalmazkodást kíván a fogyasztóktól. ... -
Kísérletek a közgazdászképzés megújítására a Pécsi Tudományegyetem közgazdaságtudományi Karán
Szerkesztő: Dobay Péter | Cím: Kísérletek a közgazdászképzés megújítására a Pécsi Tudományegyetem közgazdaságtudományi Karán | További szerzők: Szűcs Krisztián; Dobay Péter ; Jakopánecz Eszter; Titkos Csaba; Galambosné ... -
A kollektív tárgyalások folyamata és taktikai megoldásai
Szerző: László Gyula | Cím: A kollektív tárgyalások folyamata és taktikai megoldásai | Megjelenés: Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Vezetés- és Szervezéstudományi Intézet, Pécs 2020, 163 o. | ISBN 978-963-429-575-4 ... -
KOMMUNIKÁCIÓ – GAZDASÁG – KULTÚRA - NYELV: 50 éve a közgazdász képzés szolgálatában: Tiszteletkötet Borgulya Istvánné részére
A Magyar Tudományos Akadémia Gazdálkodástudományi Bizottság Kommunikációmenedzsment Munkabizottsága és a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Vezetés- és Szervezéstudományi Intézete ... -
Kultúramenedzselési ismeretek : Harmadik, javított és bővített kiadás
Szerző: Jarjabka Ákos | Cím: Kultúramenedzselési ismeretek : Harmadik, javított és bővített kiadás | Megjelenés: PTE Közgazdaságtudományi Kar, Pécs, 2012 | ISBN: 978-963-642-279-0 --- A közgazdaságtudomány, mint ... -
Large Scale Manufacturing Businesses in Nagykanizsa at the Turn of the 20th Century
This study deals with the industrialisation of the largest market centre of the Southwest Transdanubian Region of Hungary. Nagykanizsa was an agrarian town for a long time; however, a quick increase in trade began from the ... -
A lefagyott oktató/kutató – avagy mit tudunk ma mondani a fogyasztók magatartásáról
(2022)A 2022-es év teljesen felborította a rutint, megszűntette azokat a kapaszkodókat, amiket eddig viszonylagos biztonsággal mondani/tanítani tudtunk a fogyasztói döntésekről. Érthető ez a helyzet, hiszen a döntési környezet ... -
A magyar foglalkoztatáspolitika 30 éve: 1990-2020 - Dokumentumok, politikák és stratégiák, adatsorok
(Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Vezetés- és Szervezéstudományi Intézet, 2022)A magyar foglalkoztatáspolitika elmúlt 30 évét (1990-2020) átfogó-bemutató tanulmány készítéséhez az apropót először a Magyar Közgazdasági Társaság ilyen irányú felkérése adta (köszönet érte!), ami arra késztetett, hogy ... -
A magyar foglalkoztatáspolitika 30 éve: 1990-2020 - Összegzés
(Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Vezetés- és Szervezéstudományi Intézet, 2022) -
Marketing Research 2.0
Authors: Krisztián Szűcs; Erika Lázár; Péter Németh | Title: Marketing Research 2.0 | Publisher: University of Pécs Faculty of Business and Economics Department of Marketing and Tourism Pécs, 2020 | ISBN (pdf) 978-963-429-630-0 ... -
Marketingkutatás 2.0
Szerzők: Szűcs Krisztián; Lázár Erika; Németh Péter | Cím: Marketingkutatás 2.0 | Megjelenés: PTE, KTK Marketing és Turizmus Intézet, Pécs, 2020 | ISBN 978-963-429-594-5 --- Az alkalmazott marketingkutatás a vállalatok ...