Search
Now showing items 1-8 of 8
A jelentések számtana. Kvalitatív komparatív analízis a nevelésszociológiában
(2022-04-05)
Az iskola és az oktatás világa zavarba ejtően sokféle világ. A kutatásmódszertan felől
szemlélve úgy tűnik, adatközlő- és adatgeneráló szervezetek sokasága népesíti be. Az iskolát,
természetesen, nem adatközlők, hanem ...
The Kodály Concept of Music Education and its Reception in the United States - A Comparative Empirical Study of Selected Music Didactic Content of Hungarian and American Teaching Materials for Kodály-Based Elementary School Music Instruction
(2022-10-11)
Kodály Zoltán zenenevelési koncepcióját 2017-ben az UNESCO a szellemi világörökség
részévé nyilvánította. Kodály koncepciójának különleges jelentősége annak kettős
funkciójában rejlik, egyfelől "a népi kultúra ...
A mese szimulációja. A modern mese parafrázis morfológiai és receptív vizsgálata
(2022-07-12)
Gyakorló pedagógusként munkám során mindennapi kapcsolatba kerülök gyerekekkel,
felnőttekkel és olyan „majdnem” felnőttekkel, akiktől magam is sokat tanulok a pedagógiai
gyakorlaton szerzett élményeikből. Tanulom a gyorsan ...
A pécsi jezsuita Pius Gimnázium története (1912–1948)
(2022-07-12)
„Ezt az épületet gróf Zichy Gyula pécsi megyéspüspök építtette. Itt
működött az általa alapított Jézus Társasági Pécsi Pius Katolikus Főgimnázium 1914-től 1948-ig az egyházi iskolák államosításáig” – hirdeti a tábla ...
A középfokú építőipar és földmérés ágazati szakképzésben tanulók komplex szakmai gondolkodási folyamatainak feltárása, fejlesztése probléma alapú tanulással – tanítással, a fejlődés tendenciáinak értelmezése
(2022-05-10)
A disszertáció témájának egyik csomópontja az újszerű tanulási módszer hatására létrejövő
tudás, valamint a szakma professzionális gyakorlásához szükséges képességek. A szakmai
feladatok megoldásához, ha szigorúan az ...
Pedagógusnők mentálhigiénés állapotfelmérése különös tekintettel a szakmai és női identitás kimunkáltságára-2009-2017 között, hazai mintán végzett kvantitatív vizsgálat
(2022-07-12)
Az aktív pedagógusnők mentálhigiénés állapotfelmérésére fókuszálva vizsgálja az egyéni és a
szakmai identitást, keresi az összefüggést a szakmai és a női identitás megléte, kimunkáltsága
és a mentálhigiénés állapot ...
MOTIVÁLATLANOK, VAGY ROSSZUL MOTIVÁLUNK? A tanulási motiváció vizsgálata a 9-11. évfolyamra járó szakképző iskolások körében
(2022-04-05)
A társadalmi fejlődés központi kérdése, hogy a felnövekvő generáció megismerje az előző
nemzedékek által felhalmozott tudást, tapasztalatot, mert ez adja az alapját a további
fejlődésnek. A 20. század második felétől az ...
Női fogvatartottak oktatás-nevelés szempontú egyéni és intézményi profiljának rendszerszintű vizsgálata az eredményes reintegráció érdekében
(2022-02-01)
Az általános kép a büntetés-végrehajtás ismeretlen világáról szélsőségek között mozog,
inkább sztereotipizált, mint reális. Egy zárt rendszer működésének elemzése speciális feladatok
elé állítja a kutatót, a téma ...