Search
Now showing items 1-10 of 17
The Golden Age of Narrow-Gauge Railways in Hungary after World War II until the Transport Policy Concept of 1968, Through the Example of the Szerencs-Prügy Narrow-Gauge Railway
(Working Group of Economic and Social History Regional Committee of the Hungarian Academy of Sciences in Pécs, 2022)
The purpose of my study. The main target of my study was to survey the golden age of the
Hungarian narrow-gauge railways from the and of WWII until the Transport Policy Concept
of 1968. Beside the survey, I examined the ...
Development of Cave Tourism in the Domica Area in Slovakia
(Working Group of Economic and Social History Regional Committee of the Hungarian Academy of Sciences in Pécs, 2022)
The purpose of the study. The main goal of the study is to determine the most effective solutions
for the development of cave tourism and medical tourism, as well as the standard of living and
infrastructure of the region, ...
The Businesses and the Innovations of Adolf Engel in the Second Half of the 19th Century
(Working Group of Economic and Social History Regional Committee of the Hungarian Academy of Sciences in Pécs, 2022)
The purpose of the study. The study is about the businesses of Adolf Engel, a local entrepreneur
of Pécs in the 19th century. The study is focused on finding answers to three main questions.
Firstly, in what ways did ...
The Issue of the Utilization of Thermal Resources in Somogy County (1960-1990)
(Working Group of Economic and Social History Regional Committee of the Hungarian Academy of Sciences in Pécs, 2022)
The purpose of the study. To examine how the situation of thermal tourism in Somogy county
developed during the period of socialism. The importance of the use of thermal wells for
tourism or industrial purposes was ...
The Role of Vilmos Tarján in the History of the Newyork Coffeehouse
(Working Group of Economic and Social History Regional Committee of the Hungarian Academy of Sciences in Pécs, 2022)
The purpose of the study. To examine how the Newyork Coffeehouse was run between 1920
and 1936. What were Vilmos Tarján’s, the executive board member and main shareholder’s,
business policies. What profile did he intend ...
MI A MARKETING SZEREPE A KRÍZISKULTÚRÁBAN? DILEMMÁK A DZSUNGELHARCBAN ELCSIGÁZOTT FOGYASZTÓ EDUKÁLÁSÁRÓL A VII. FOGYASZTÁS INTERDISZCIPLINÁRIS SZIMPÓZIUMRA
(2022)
2022 elején fogyasztáselmélet és vásárlói magatartás című egyetemi kurzusomhoz gyűjtöttem
anyagokat a recens globális fogyasztói trendekről, különös tekintettel a Covid-19 járvány
hatásaira. A szokásos piackutatások ...
Tervezhető-e a halál és a gyász? Segíti-e a halál tabujának oldását a fogyasztói szemlélet?
(2022)
Az életvégi tervezés tudatos hozzáállást követel egy olyan témához, ami alapvetően szorongást
kelt, itt is érvényesül a halál tabujának hatása. Annak érdekében, hogy életünk utolsó időszaka
méltó körülmények között ...
Biztos, hogy a digitalizáció lesz a „Megváltó”?,
(2022)
A vitairat szerzői a digitális marketing árnyoldalait próbálják feltárni. Egy, a digitális
marketinget a gyakorlatban alkalmazó szakember, és egy elméleti oldalról kételkedő oktató azt
a kérdéskört járják körbe, hogy ...