Now showing items 141-160 of 1020

    • Szervezési és vezetési alapismeretek 

      Juhász Gábor; Kemény Gábor
    • Legyen az esély egyenlő 

      Cserti Csapó Tibor
    • Gazdaságmatematika 

      Varga, József (Carbocomp Nyomda, Pécs, 2011)
      Ez a könyv a gazdaságmatematika alapjaival kívánja megismertetni az Olvasót, elsősorban azokat, akik felsőfokú gazdasági (közgazdasági) tanulmányokat folytatnak. A Pécsi Tudományegyetem Közgazdaság-tudományi Karán a ...
    • Alapfogalmak a római vagyonjog köréből 

      Csoknya, Tünde Éva; Jusztinger, János; Pókecz Kovács, Attila (PTE ÁJK Római Jogi Tanszék, 2014)
      A társadalomtudományok művelőinek publikációs jegyzékében az évtizedes kutatómunka eredményeit összegző monográfiák, tankönyvek, szakkönyvek, tudományos folyóiratokban közzétett szakcikkek mellett hagyományosan nagy szerepet ...
    • English for Law Students - 2. 

      Pókay, Marietta; Ormai, Judit; Zelnik, Zsófia (Kódex Nyomda Kft., 2009)
    • English for Law Students - 1. 

      Pókay, Marietta; Ormai, Judit; Döme, Éva; Zelnik, Zsófia (Kódex Nyomda Kft., 2008)
    • KÖZÖSSÉGI MÉDIA POSZTOK SIKERESSÉGI TÉNYEZŐINEK ELEMZÉSE ADATTUDOMÁNYI MÓDSZEREKKEL 

      Bíró-Szigeti, Szilvia; Vastag, Emese; Virsinger, Dominika; Vlaszov, Artúr; Molontay, Roland (2023)
      A kutatás a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Természettudományi Karán futó Témalabor címűtantárgy hallgatóival és a HSDSLab adattudományi kutatócsoport együttműködésévél valósult meg, ami több szálonkötődik ...
    • AI-MPÁTIA, AVAGY A POSZT-MODERN PYGMALION ESETE A CHATGPT-VEL 

      Prónay, Szabolcs (2023)
      Ahogyan az elmúlt évtizedben az üzleti életben dominánssá vált az adatvezérelt marketing, úgy alakult át a fogyasztóimagatartás vizsgálata egyfajta viselkedés alapú célzásra optimalizált adatelemzéssé. Mindeközben azonban ...
    • A LIKVID FOGYASZTÁS NEM CSAK BUDAPESTI JELENSÉG 

      Kisfürjesi, Nóra (2023)
      A likvid fogyasztás elmélete a fogyasztói kultúra elméletrendszeréhez tartozó makroszintű jelenség. A bizonytalan világban navigáló fogyasztó magatartását a nemzetközi szakirodalom is egyre nagyobb érdeklődéssel kutatja. ...
    • A MEGVÁLTOZOTT DIVATFOGYASZTÁS TEORETIKUS FOGALMAI ÉS FOGYASZTÓI ATTITŰDJEI 

      Keszeg, Anna (2023)
      divatfogyasztás a fogyasztás sajátos területe, ahol a racionális és az irracionális, az élmény- és a presztízs-fogyasztásrendhagyó módon ér össze. Így a fogyasztáskutatás általában a sajátlagosságot hangsúlyozza – annak ...
    • JOBB HEDONISTÁK? TUDATOS FOGYASZTÁS A BOLDOGABB JELENÉRT ÉS JÖVŐÉRT 

      Lelkes, Orsolya (2023)
      A fogyasztás visszafogása szükségszerű, és az ökológiai és klímaválság kezelésének egy fő (még ha nem is egyetlen)eleme. A „zöld” életmódváltás, minimalizmus nem felvétlen jár veszteséggel, sőt, hozhat akár nagyobb ...
    • ÚTVESZTÉS – ÚTKERESÉS 

      Csepeli, György (2023)
    • MUNKA NÉLKÜL A FOGYASZTÓI TÁRSADALOMBAN – ADATDONÁCIÓ, EGY LEHETSÉGES KUTATÁSI IRÁNY 

      Pauló, Edit (2023)
      A késő modernitás társadalmát fogyasztói társadalomként is jellemezhetjük, amely más magatartást vár el, más célokattűz ki az egyének elé, mint a korábbi, termelői társadalom. A munka megítélését azonban egyrészt a ...
    • Nemzetközi számvitel 

      Beke, Jenő (Carbocomp Nyomda, 2011)
      A nemzetközi számvitel című tananyag a Közgazdaságtudományi Karon készült. A kötetben foglalt elméleti és gyakorlati részek a tárgyhoz kapcsolódó előadások és gyakorlati foglalkozások alapján az önálló tanulás segítését ...
    • Közösségi média - Közösség vagy média? 

      Bányai, Edit (Carbon Cyomda, 2016)
      A közösségi média meghatározóvá vált mind a fogyasztók, mind a szervezetek életében. Az több tényezőtől függ, hogy magánemberként milyen szinten engedjük be életünkbe a különböző eszközökön keresztül, vagy az, hogy a ...
    • A koronavírus hatása az élelmiszer vásárlásra az 1. hullámban 

      Földi, Kata (2023)
      A korábbi járványok lokálizáltak voltak, míg a koronavírus globális méretű. (Donadelli et al., 2021) A 2008-ban megjelenő gazdasági válság némileg hasonlíthat a Covid-19-es járvány jellemzőihez. Azonban a két válság nem ...
    • Stigmamenedzsment: mentális egészség a sportszektorban 

      Gergátz, Ildikó (2023)
      A digitalizáció hat a társadalom egészére, míg két célcsoportunk – a sportszakemberek és a sportolók – reakciója erre nehezíti a köztük zajló párbeszédet. Ebben a környezetben kell megtalálnunk azt a kontextust, ahol a ...
    • MediaTech/MarTech vs. az empátia 

      Fehér, Katalin (2023)
      Törőcsik Mária 2000-ben írt arról, hogy az információs technológia módszerei és szemlélete is a marketing szakma vérfrissítési forrását jelentették, miközben párhuzamosan nőtt az élmények, illúziók, érzelmek iránti kereslet ...
    • Weboldal-használhatóság szerepe a vállalatok és fogyasztók kapcsolatában 

      Berki-Süle, Margit; Brávácz, Ibolya; Hlédik, Erika (2023)
      Az elmúlt években az e-kereskedelem jelentős változásokon ment keresztül. A Covid-19 pandémia gazdasági hatására az elektronikus kiskereskedelem ugrásszerű növekedése volt tapasztalható, 2020-ban 45%-os, 2021-ben pedig ...