AI-MPÁTIA, AVAGY A POSZT-MODERN PYGMALION ESETE A CHATGPT-VEL
Abstract
Ahogyan az elmúlt évtizedben az üzleti életben dominánssá vált az adatvezérelt marketing, úgy alakult át a fogyasztóimagatartás vizsgálata egyfajta viselkedés alapú célzásra optimalizált adatelemzéssé. Mindeközben azonban úgy tűnik,a fürdővízzel együtt a gyereket is kiöntöttük, hiszen a fogyasztót egy adatsorrá sorvasztva megfeledkeztünk az érzelmitényezők és az empátia jelentőségéről mind üzleti, mind társadalmi aspektusban. Az előadás célja bemutatni az empátia-hiányos fogyasztót, aki – jobb híján – digitális közegben keresi az empatikus interakciókat. Ebben a közegben pedigszembe találja magát önnön alkotásával, egy olyan mesterséges intelligenciával, mely érezni ugyan nem tud, de empátiát„szimulálni” viszont igen. Vajon ebben a helyzetben mit lép a posztmodern kor fogyasztója?
Collections
- Nem PTE szerzők [134]