MUNKA NÉLKÜL A FOGYASZTÓI TÁRSADALOMBAN – ADATDONÁCIÓ, EGY LEHETSÉGES KUTATÁSI IRÁNY
Abstract
A késő modernitás társadalmát fogyasztói társadalomként is jellemezhetjük, amely más magatartást vár el, más célokattűz ki az egyének elé, mint a korábbi, termelői társadalom. A munka megítélését azonban egyrészt a fogyasztóielvárások, másrészt a belénk rögzült etikai szempontok befolyásolják. Kívül rekedni a munkaerőpiacon azt jelenti,hogy az ember sem termelőként, sem fogyasztóként nem tud bekapcsolódni, csak a végtelen szabadidejét kell kitöltenievalamivel. Ehhez nyújt terepet az online világ, ami mások sikertörténeteit felvillantva erősíti a depriváció érzését,de egyben lehetséges (kérdéses, hogy mennyire reális) kiutat is mutat a kirekesztett helyzetből. Az online tevékenységekkutatásának egy lehetséges új iránya az adatdonáció.
Collections
- Nem PTE szerzők [134]