Közgazdaságtudományi Kar (T): Recent submissions
Now showing items 21-40 of 85
-
A sportszponzoráció, mint a negatív megítélés elfedésének fátyla
(2023)A sportszponzorációk globálisan egy 57 milliárd dolláros (USD) iparágat jelentenek (Statista, 2021). A profi sport világában a sportszervezetek és a sportolók fő bevételi forrásaként tekintenek a szponzorációra, mivel ... -
Az empátia helye és szerepe a turizmusban
(2023)Azt gondolom, hogy nem vállalok nagy kockázatot azzal az állításommal, miszerint, amikor a turizmus bármely szegmensének elméleti hátterét kívánjuk megismerni, boncolgatni, automatikusan vissza fogunk nyúlni Lengyel Márton, ... -
Az „empatikus marketing”-oximoron
(2023)Létezik empatikus marketing? Vagy másként megfogalmazva: létezik nem empatikus marketing? Mi értelme van a marketingnek empátia nélkül? Ezzel együtt mennyire lehet sikeres (profitábilis?) a marketing, ha empatikus? Ez ... -
EMPÁTIA – VEVŐÉLMÉNY – VEVŐÉRTÉK
(2023)Törőcsik Mária, az ezredfordulón írt könyvében (Törőcsik, 2000), egyértelműen hitet tett az empatikus marketing mellett. Ő volt az, aki Magyarországon részletesen kidolgozta az empatikus marketing elméletét és bevezette ... -
Minden POTEnciális alumniban ott rejtőzik az alumni POTEnciál – a pécsi orvoskar kollaboratív megközelítése
(2023)Minden POTEnciális alumniban ott rejtőzik az alumni POTEnciál – a pécsi orvoskar kollaboratív megközelítése -
Empátia és kommunikációkutatás
(2023)Az utóbbi időszakban egyre gyakrabban hangzanak el olyan megállapítások, hogy a különböző intézményes területeken, így a politika, a fogyasztás, a nyilvános viták világában uralkodó szabályrendszerek megváltoztak. Amíg ... -
Empátia térkép a marketing és a startupperek szolgálatában
(2023)Marketingesként az ember száját legtöbbször talán az alábbi vagy az alábbihoz hasonló mondat hagyja el: „A vevő a király”. Akármilyen iparágról vagy akármilyen marketing területről is legyen szó a kutatástól az STP-n át a ... -
Az empátia fontossága a vállalati marketingtevékenységben Empatikus marketing
(2023)A vállalat sikeres működéséhez nélkülözhetetlen az empatikus magatartás, a beleérző képesség. A vállalaton belül az eredményes információáramlás érdekében a világos, egymást értő kommunikáció alapfeltétele a másik fél ... -
Női és férfi vásárlói attitűdváltozások
(2023)A nemek különböző vásárlási magatartása már régóta érdekli a kutatókat. Mind a magyar, mind a nemzetközi szakirodalom sokat foglalkozik a témával. Ebben a tanulmányban célom annak bemutatása, hogy a szakirodalom milyen ... -
Empátiakötelék az ember − természet kapcsolatban: a természeti környezet jelentősége az emberek életében és fogyasztásában
(2023)Az emberek eltérő fontosságot tulajdonítanak a környezetvédelemnek és a környezettudatos viselkedésnek, amelynek okait tudományos és üzleti kutatások sokasága próbálja megérteni. A magyarázatok egyike kulcsfontosságot ... -
Aktív idősödés magyarországi környezetben
(2023)A társadalmak idősödése ma már jól ismert jelenség, a világ számos országában megfigyelhető, demográfiai, gazdasági, társadalmi, kulturális, közösségi és egyéni következményeit a mindennapi valóság szintjén is megéljük. A ... -
A környezeti, társadalmi és irányítási dimenziók térnyerése a vállalati célrendszerben
(2023)Az üzleti világban a CSR (vállalati társadalmi felelősségvállalás), az ESG (környezeti, társadalmi és kormányzati tényezők), a fenntarthatóság, az okmarketing és a sokszínűség, befogadás olyan fogalmak és irányelvek, amelyek ... -
A bizalom szerepe a környezetbarát termékek fogyasztói elfogadásában
(2023)Napjaink fogyasztói egyre nagyobb figyelmet fordítanak a fogyasztás racionalizáslására, a fenntartható termékek vásárlására, törekednek a takarékosságra, valamint az újrahasznosításra. A „környezetbarát” vagy „zöld” ... -
Érzelem-alapú foglalkoztatási döntések
(2023)Ma már alapvető HR folyamat a hatékony munkaerő ellátás, hiszen a képzett, tapasztalt, és kellően motivált jelöltek, és a később belőlük lojálissá váló munkavállalók nélkül nincs produktív működés. A szervezet látókörébe ... -
Empatikus Marketing Interdiszciplináris Megközelítésben: Tanulmánykötet Törőcsik Mária Professzor Asszony köszöntésére
(Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar, 2023)Törőcsik Mária Professzor Asszony a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar teljes történelmének egyik legkiemelkedőbb életművet felmutató oktatója, akit – mint ahogyan e kötet is bizonyítja – nagyon sok kollégája ... -
Empatikus marketing interdiszciplináris közelítésben: Tanulmánykötet Törőcsik Mária Professzor Asszony köszöntésére
(Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar, 2023)Törőcsik Mária Professzor Asszony a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar teljes történelmének egyik legkiemelkedőbb életművet felmutató oktatója, akit – mint ahogyan e kötet is bizonyítja – nagyon sok kollégája ... -
Adózás és adóztatás – Tudatos adózók kézikönyve
(Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar, 2023)Az Adózás és adóztatás – Tudatos adózók kézikönyve című könyv célja, hogy olyan alapvető ismeretekkel vértezze fel az Olvasót, melynek segítségével képes lesz eligazodni az adózási kérdések útvesztőjében. A könyv a ... -
From Trade to Agribusiness. Kálmán Nádosy’s Entrepreneurial Career in Southern Transdanubia During the Era of Dual Monarchy
(2023)The Hungarian agricultural sector developed significantly in the second half of the nineteenth century. This was the time when the Western technologies and innovations were introduced to the domestic agriculture. However, ... -
A vállalat stratégiája
(Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar, 2023)