Tudományos publikációk: Recent submissions
Now showing items 81-100 of 310
-
Személyiség és marketing - A fogyasztó, a márka és az ízek
(2023)A tanulmány kiindulópontja a személyiség és a márka kapcsolata, és néhány olyan aktuális kutatás, amelyek az eddig általános tézisként elfogadottak kapcsán új gondolatokat ébreszthetnek, vagy épp új kutatási módszerek, új ... -
A sportszponzoráció, mint a negatív megítélés elfedésének fátyla
(2023)A sportszponzorációk globálisan egy 57 milliárd dolláros (USD) iparágat jelentenek (Statista, 2021). A profi sport világában a sportszervezetek és a sportolók fő bevételi forrásaként tekintenek a szponzorációra, mivel ... -
Az empátia helye és szerepe a turizmusban
(2023)Azt gondolom, hogy nem vállalok nagy kockázatot azzal az állításommal, miszerint, amikor a turizmus bármely szegmensének elméleti hátterét kívánjuk megismerni, boncolgatni, automatikusan vissza fogunk nyúlni Lengyel Márton, ... -
Az „empatikus marketing”-oximoron
(2023)Létezik empatikus marketing? Vagy másként megfogalmazva: létezik nem empatikus marketing? Mi értelme van a marketingnek empátia nélkül? Ezzel együtt mennyire lehet sikeres (profitábilis?) a marketing, ha empatikus? Ez ... -
EMPÁTIA – VEVŐÉLMÉNY – VEVŐÉRTÉK
(2023)Törőcsik Mária, az ezredfordulón írt könyvében (Törőcsik, 2000), egyértelműen hitet tett az empatikus marketing mellett. Ő volt az, aki Magyarországon részletesen kidolgozta az empatikus marketing elméletét és bevezette ... -
Minden POTEnciális alumniban ott rejtőzik az alumni POTEnciál – a pécsi orvoskar kollaboratív megközelítése
(2023)Minden POTEnciális alumniban ott rejtőzik az alumni POTEnciál – a pécsi orvoskar kollaboratív megközelítése -
Empátia és kommunikációkutatás
(2023)Az utóbbi időszakban egyre gyakrabban hangzanak el olyan megállapítások, hogy a különböző intézményes területeken, így a politika, a fogyasztás, a nyilvános viták világában uralkodó szabályrendszerek megváltoztak. Amíg ... -
Empátia térkép a marketing és a startupperek szolgálatában
(2023)Marketingesként az ember száját legtöbbször talán az alábbi vagy az alábbihoz hasonló mondat hagyja el: „A vevő a király”. Akármilyen iparágról vagy akármilyen marketing területről is legyen szó a kutatástól az STP-n át a ... -
Az empátia fontossága a vállalati marketingtevékenységben Empatikus marketing
(2023)A vállalat sikeres működéséhez nélkülözhetetlen az empatikus magatartás, a beleérző képesség. A vállalaton belül az eredményes információáramlás érdekében a világos, egymást értő kommunikáció alapfeltétele a másik fél ... -
Női és férfi vásárlói attitűdváltozások
(2023)A nemek különböző vásárlási magatartása már régóta érdekli a kutatókat. Mind a magyar, mind a nemzetközi szakirodalom sokat foglalkozik a témával. Ebben a tanulmányban célom annak bemutatása, hogy a szakirodalom milyen ... -
Empátiakötelék az ember − természet kapcsolatban: a természeti környezet jelentősége az emberek életében és fogyasztásában
(2023)Az emberek eltérő fontosságot tulajdonítanak a környezetvédelemnek és a környezettudatos viselkedésnek, amelynek okait tudományos és üzleti kutatások sokasága próbálja megérteni. A magyarázatok egyike kulcsfontosságot ... -
Aktív idősödés magyarországi környezetben
(2023)A társadalmak idősödése ma már jól ismert jelenség, a világ számos országában megfigyelhető, demográfiai, gazdasági, társadalmi, kulturális, közösségi és egyéni következményeit a mindennapi valóság szintjén is megéljük. A ... -
A környezeti, társadalmi és irányítási dimenziók térnyerése a vállalati célrendszerben
(2023)Az üzleti világban a CSR (vállalati társadalmi felelősségvállalás), az ESG (környezeti, társadalmi és kormányzati tényezők), a fenntarthatóság, az okmarketing és a sokszínűség, befogadás olyan fogalmak és irányelvek, amelyek ... -
A bizalom szerepe a környezetbarát termékek fogyasztói elfogadásában
(2023)Napjaink fogyasztói egyre nagyobb figyelmet fordítanak a fogyasztás racionalizáslására, a fenntartható termékek vásárlására, törekednek a takarékosságra, valamint az újrahasznosításra. A „környezetbarát” vagy „zöld” ... -
Érzelem-alapú foglalkoztatási döntések
(2023)Ma már alapvető HR folyamat a hatékony munkaerő ellátás, hiszen a képzett, tapasztalt, és kellően motivált jelöltek, és a később belőlük lojálissá váló munkavállalók nélkül nincs produktív működés. A szervezet látókörébe ... -
Empatikus Marketing Interdiszciplináris Megközelítésben: Tanulmánykötet Törőcsik Mária Professzor Asszony köszöntésére
(Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar, 2023)Törőcsik Mária Professzor Asszony a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar teljes történelmének egyik legkiemelkedőbb életművet felmutató oktatója, akit – mint ahogyan e kötet is bizonyítja – nagyon sok kollégája ... -
Válság, technológia és jog
(Pécsi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Kar, 2022) -
Empatikus marketing interdiszciplináris közelítésben: Tanulmánykötet Törőcsik Mária Professzor Asszony köszöntésére
(Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar, 2023)Törőcsik Mária Professzor Asszony a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar teljes történelmének egyik legkiemelkedőbb életművet felmutató oktatója, akit – mint ahogyan e kötet is bizonyítja – nagyon sok kollégája ... -
V. Konferenciakötet. A pécsi jogász doktoranduszoknak szervezett konferencia előadásai
(Pécsi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Doktori Iskola, 2023)A pécsi jogász doktoranduszoknak szervezett Konferencia 2022. december elsején került megrendezésre. A konferencia immár ötödik alkalommal adott otthont a jogi szakma különböző területeiről érkező Pécsen tanuló PhD ...