BTK "Oktatás és Társadalom" Neveléstudományi Doktori Iskola: Recent submissions
Now showing items 41-60 of 97
-
A testképet meghatározó szociokulturális tényezők és kötődési jellemzők vizsgálata egyetemista nők körében. A testtel való elégedetlenség és az evészavarok prevenciójának lehetőségei az oktatási intézményekben.
(2019-05-14)In the prevention of body image disturbances and eating disorders, the environment of schoolplays a significant role as the eating disorder risk age groups are easily accessed and addressed (O'Dea, 2005). The ... -
Az élménycentrikus- és az információ-centrikus tárlatvezetés megítélése és lehetősége a hazai múzeumokban
(2019-01-22)In the era of online information abundance, the amount of knowledge available to the individual is exponentially growing. At the same time, our thirst for knowledge and our desire to understand the correlations behind the ... -
A magyarországi protestáns egyházak népiskolai ügyeinek fejlesztése (1857-1867). Az egyházkerületeken belüli oktatásszervezéssel kapcsolatos viták, koncepciók, elképzelések az országos protestáns sajtó tükrében.
(2019-01-22)A disszertáció témáját és módszertanát tekintve a sajtót, mint történeti forrást vizsgáló neveléstörténeti kutatások között helyezhető el. A kutatási téma a református és evangélikus egyházak népiskolaügyi fejlesztésének ... -
Az értelmi fogyatékos gyermekről és felnőttről alkotott mentális kép alakulása – az elzáró, gyógyító és fejlesztő intézményrendszer tükrében – a kezdetektől a 19. század végéig
(2017-06-06)A disszertáció alapját képező kutatás fő témája az értelmi fogyatékos gyermekről és felnőttről alkotott társadalmi meghatározottságú mentális kép, az „értelmifogyatékosság-kép” története. A gyermekkor- és mentalitástörténeti ... -
A kulturális sokszínűség megélésének és kezelésének körülményei a hazai és külföldi tanítóképzésben.
(2017-03-14)Az UNESCO 2001-ben fogadta el az Egyetemes nyilatkozatot a kulturális sokszínűségről. A Nyilatkozat leszögezi, hogy a „kultúrák sokszínűségének tisztelete, a tolerancia, a párbeszéd és az együttműködés a kölcsönös bizalom ... -
A szociális kompetencia komponenseinek vizsgálata az iskolával való elégedettség tükrében. Kérdőíves vizsgálat egy hazai kisváros 7. 9. 11. évfolyamaiban, a szülők és a pedagógusok körében a 2012-2013-as évben.
(2015-04-28)Kutatómunkám alapvető célja a különböző tanulói korosztályok (7., 9., 11. évfolyam), továbbá a szülők és a gyerekeket tanító pedagógusok iskolai vélekedésével kapcsolatban iskolai elégedettségük megismerése, a szocializációval ...