Browsing Nem PTE szerzők by Title
Now showing items 44-63 of 134
-
Előszó
Szerző: Sipos Anna Magdolna | Cím: Előszó (DOI: 10.15170/EKTK-PKA-2021.08) | Megjelenés: Szerkesztő: Ambrus Attila József | Cím: A publikációs kultúra alakváltozatai | Alcím: Kutatástámogatási dimenziók a PTE EKTK gyakorlatában ... -
„Elvegyültem és kiváltam”, avagy az online közösségek befolyása a fogyasztói értékítéletekre
(2022)Az elmúlt években az online közösségek mérete, a bennük lévő interakciók gyakorisága és az érintett területek változatossága olyan expanzión ment keresztül, ami a fogyasztói magatartás kutatói számára nélkülözhetetlenné ... -
Emigration from the Old Empire to Hungary in the 18th Century as Being Reflected by Contemporary Communication
(2023)This contribution is not about the causes and reasons of emigration from the Holy Roman Empire of the German Nation to the lands of the Hungarian Crown in the18th century. Rather, the focus is on the question of how the ... -
Empatikus cirkuszművészet
(2023)Max Weber szerint 1517. október 31-én a reformációval megkezdődött a világ varázstalanítása (Weber, 1982). Ha el is fogadjuk a német szociológus leírását, hogy valóban így történt, azóta, egy észrevétlen pillanatban, ... -
Empatikus marketing fogyasztói és üzleti megközelítésben
(2023)Törőcsik Mária (2000a, 2000b) empatikus marketingről szóló írásaiban megkülönbözteti az érzelemmentes és az empatikus marketing tevékenységet. A különbséget abban látja, hogy míg az érzelemmentes marketing tevékenység nem ... -
Empatikus marketing, empatikus fogyasztó
(2023)Az empátia, azaz a másik ember nézőpontjának és érzéseinek a megértése hagyományosan a marketing egyik alappillére volt, mivel a tudományág a kezdetektől fogva hangsúlyozta annak fontosságát, hogy a marketing szakemberek ... -
Empátia és bizalom a 21. század fogyasztásában
(2023)Az empátia a személyiség azon képessége, mely lehetővé teszi, hogy egy másik emberrel való közvetlen kommunikációs kapcsolatban egy személy bele élje magát a másik lelkiállapotába. Ennek az érzelmi folyamatnak során tud ... -
Empátia és kölcsönösség: értékteremtés empatikus marketing megközelítésben a felsőoktatásban
(2023)A közös értékteremtés során az érintett felek empátiájának szerepével csak néhány tanulmány foglalkozik (Pedersen, 2021). Tanulmányunkban a szakirodalom alapján összekapcsoljuk a közös értékteremtés és az empátia fogalmát, ... -
Empátia és üzleti paradigma
(2023)A beleérző képességet, azaz az empátiát Csányi Vilmos professzor az érzelmi összehangoló mechanizmusok egyikének tekinti. Ezek rendkívül fontos mechanizmusok, mert „bármilyen együttműködés, közös munka csak úgy képzelhető ... -
Fathers and Sons on Separate Path. The Rise and Fall of the Kajdacsy Family in Baranya
(2023)The purpose of the study. To present in detail the lives and career paths of the male members of the Kajdacsy family, and to correct the errors in the literature so far, to shade their conclusions, and at the same time ... -
A fenntartható életmód felé – a közösségek szerepének értelmezése
(2022)Az ökológiai közgazdaságtan számos kutatása jutott arra a következtetésre, hogy a jelenlegi társadalmi-gazdasági rendszerek fenntarthatatlan utakba vannak bezárva. A fenntarthatatlanság egyik fő mozgatórugója a jólét ... -
Fogyasztói társadalomból megfigyelési kapitalizmus
(2022)A marketing eddigi történetében nagyon különböző formákat öltött és tartalmakat hordozott, amíg eljutottunk a társadalom elmarketingesedéséig. E kifejezés lényege, hogy az eredendően üzleti életre szabott koncepciót és ... -
Egy Freinet-szellemű óvodai innováció az 1990-es évek alternatív pedagógiai mozgalmában
Szerző: Kissné Zsámboki Réka | Cím: Egy Freinet-szellemű óvodai innováció az 1990-es évek alternatív pedagógiai mozgalmában | Megjelenés: Edenscript, Pécs, 2015 | ISBN 978-963-89172-7-0 | Megjegyzés: A szerző kérésére nyílt ... -
From Progressivism to Conservatism: The Social Policy of the Hungarian Association of Industrialists (GyOSz) In the Era of Dualism and After World War I
(2023)The purpose of the study. To examine how and why the social policies of the GyOSz and its attitude towards a broadening of suffrage changed from progressive ones in the period of Dualism to conservative ones in the Horthy ... -
The Golden Age of Narrow-Gauge Railways in Hungary after World War II until the Transport Policy Concept of 1968, Through the Example of the Szerencs-Prügy Narrow-Gauge Railway
(Working Group of Economic and Social History Regional Committee of the Hungarian Academy of Sciences in Pécs, 2022)The purpose of my study. The main target of my study was to survey the golden age of the Hungarian narrow-gauge railways from the and of WWII until the Transport Policy Concept of 1968. Beside the survey, I examined the ... -
GPR survey in the Late Roman fort of Tokod
The Late Roman fort in Tokod is situated 2.5 km south of the River Danube in Komárom-Esztergom County, Hungary. Contemporary literary sources mentioned the fort as Gardellaca/Cardabiaca. The first excavations were carried ... -
Greetings from “Hungarian Pittsburgh”. Resicza on picture postcards between 1898 and 1918
(2024)The illustrated postcard as a new medium, which spread rapidly in the Austro-Hungarian Monarchy from 1880 onwards, was not only used for faster communication. It was also a means of self-representation for the communities, ...