„Elvegyültem és kiváltam”, avagy az online közösségek befolyása a fogyasztói értékítéletekre
Abstract
Az elmúlt években az online közösségek mérete, a bennük lévő interakciók gyakorisága és az
érintett területek változatossága olyan expanzión ment keresztül, ami a fogyasztói magatartás
kutatói számára nélkülözhetetlenné teszi ezen terület (felül)vizsgálatát. Jelen tanulmány és az
ehhez kapcsolódó előadás célja egyfelől bemutatni ezt a változást, másfelől felhívni a figyelmet
a lehetséges következményekre. Ebben a környezetben már nem ritka, hogy többszázezres
fogyasztói csoportokban (csoportonként) napi ezer poszt feletti interakciós számmal áramlik az
információ, szenzitív témákban is (betegségtől, szélsőséges politikai eszméken át, szexuális
hovatartozásig). A fogyasztók egymáshoz fordulnak tanácsért, mert e speciális csoportokban
percek alatt kapnak releváns és hiteles választ problémáikra. Olybá tűnik, hogy a Google
jövőbeni versenytársa nem egy újabb keresőmotor lehet, hanem az alulról szerveződő
közösségek – vagyis bizonyos értelemben revansot vesz a hagyományos, szájreklámon alapuló
információáramlás a robotizált automatákon.
Collections
- Nem PTE szerzők [134]