Fogyasztói társadalomból megfigyelési kapitalizmus
Abstract
A marketing eddigi történetében nagyon különböző formákat öltött és tartalmakat hordozott,
amíg eljutottunk a társadalom elmarketingesedéséig. E kifejezés lényege, hogy az eredendően
üzleti életre szabott koncepciót és megközelítést átveszik más, eredetileg nem piaci alapon
működő területek és adaptálják saját viszonyaikra. A közösségi média, a big data és a
mesterséges intelligencia triumvirátusával nemcsak a marketing, hanem az emberiség is
történetének teljesen új korszakába lépett. Megszületett a megfigyelési marketing. Ezzel végső
fázisába került a marketing transzformációja és radikális elszakadása az üzleti világtól. Üzleti
tudományból visszavonhatatlanul társadalomtudománnyá változott felvetve a kérdést, van-e
értelme még marketingnek hívni ezt a mára elképzelhetetlenül szövevényes és komplex
jelenséget.
Collections
- Nem PTE szerzők [134]