Show simple item record

dc.contributor.authorGonda, tibor
dc.date.accessioned2023-10-25T08:53:43Z
dc.date.available2023-10-25T08:53:43Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://pea.lib.pte.hu/handle/pea/44402
dc.description.abstractA turizmusmenedzsment számára kiemelten fontos kutatási terület a fogyasztók szokásainak, turizmussal kapcsolatos attitűdjének a vizsgálata. Ezt szem előtt tartva 2018-ban online megkérdezést végeztünk abból a célból, hogy a magyar lakosság turizmussal kapcsolatos beállítódását és fogyasztási szokását vizsgáljuk. Jelen tanulmány a nemek közötti eltérő fogyasztási szokásokra és a turizmussal kapcsolatos eltérő attitűdre fokuszál. A turizmus egyrészt a XXI. század egyik legdinamikusabban növekvő gazdasági ágazata, másrészt pedig a lakosság széles körét érintő társadalmi jelenség, így nem véletlen, hogy a turizmus totálissá válásával párhuzamban a turizmus és a marketingkutatók is igyekeznek minél átfogóbb ismereteket szerezni a rendszer valamennyi tényezője vonatkozásában, ezen belül is megkülönböztetett figyelmet szentelve a fogyasztói magatartás vizsgálatára (Tőröcsik & Szűcs, 2021). Napjainkban a fejlett országok lakosainak túlnyomó része számára a turisztikai tevékenység szinte már az alapszükséglet része lett, és a szabadidő eltöltésének egyik meghatározó formájaként kell tekintenünk rá. A fogyasztói szokások vizsgálatára irányuló reprezentatív kutatás keretében lehetőségünk volt felmérni a magyar lakosság turisztikai fogyasztásának jellegzetességeit, a turizmus egyes kérdéseivel kapcsolatos percepcióit. A kutatás eredményeinek átfogó elemzése megtörtént (Csapó et al., 2018), a részletes és mély elemzések a kutatócsoport tagjai számára folyamatos munkát adtak az elmúlt években. Ennek a munkafolyamatnak a részekén íródott meg ez a tanulmány is, melynek fő célja a férfiak és nők turisztikai fogyasztási szokásaiban megfigyelhető különbségeknek a bemutatása.
dc.language.isohun
dc.relation.ispartofhttps://pea.lib.pte.hu/handle/pea/44356
dc.titleA nők, mint a turizmus empatikus fogyasztói
dc.typekönyvfejezet
dc.contributor.departmentKözgazdaságtudományi Kar
dc.identifier.doi10.15170/EMIM-KTK-2023-16
dc.identifier.contributormtmtid10030132
dc.format.page6
dc.rights.accessszabad
dc.identifier.mtmt34181561
dc.identifier.containertitleEmpatikus Marketing Interdiszciplináris Megközelítésben : Tanulmánykötet Törőcsik Mária Professzor Asszony köszöntésére
dc.identifier.containerpublisherPécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar
dc.identifier.containerisbn978-963-626-172-6


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record