Show simple item record

dc.contributor.authorÁsványi, Zsófia
dc.contributor.authorRiedelmayer, Bernadett
dc.date.accessioned2023-10-21T11:38:36Z
dc.date.available2023-10-21T11:38:36Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://pea.lib.pte.hu/handle/pea/44382
dc.description.abstractMa már alapvető HR folyamat a hatékony munkaerő ellátás, hiszen a képzett, tapasztalt, és kellően motivált jelöltek, és a később belőlük lojálissá váló munkavállalók nélkül nincs produktív működés. A szervezet látókörébe kerülő jelöltek éppúgy hatékony törődést igényelnek, mint a szervezetben dolgozók. Olyan együttest alkotnak, akik nélkül nincs növekedés, változás és fejlődés a szervezet életében. A „Candidate Lifecycle Management” ezért a munkaerő-ellátásnak egy olyan integrált stratégiája, amelynek célja az álláskeresőkkel való kapcsolat kiépítése és fenntartása, a toborzási eredmények javítása, a munkáltatói márka fejlesztése, a munkaerőpiacnak ezt az értékes szegmensét kezeli professzionálisan a munkaerőigény felmerülésétől az új munkavállaló beillesztési folyamatának végéig olyan lépéseket ölelve fel, mint: 1. Munkaerőigény felismerése és annak tartalmi meghatározása 2. Toborzási csatornák aktiválása 3. Szűrés (screening) 4. Short-listing 5. Kiválasztás 6. Ajánlat 7. Megállapodás, szerződés 8. Beillesztés (on-boarding) 9. Adminisztráció és folyamatos visszajelzés a jelölteknek (Ásványi, 2019). A toborzás és a marketing szorosan összefügg, populárisan fogalmazva HR marketingről beszélünk, hiszen ugyanolyan elméletet és eszközöket alkalmaznak a toborzás során, mint a marketing szakemberek. Egy álláshirdetés megfogalmazása és célcsoporthoz való közvetítése semmiben sem eltérő egy termék hirdetésétől. Ugyanolyan sales-es eszközöket szükséges alkalmaznunk, ha ténylegesen attraktív job ad-et kívánunk létrehozni, sőt maguk a HR-es és szakmai interjúztatók is mint salesmanek „értékesítik” a pozíciót, magát a vállalatot az interjú során. Továbbá egy karrieroldal felépítésének is tulajdonképpen úgy kell működnie, mint egy „webshopnak”. Egyszerűen kezelhető, jól átlátható felületre van szükség, ahol minden arra motiválja a felhasználót, hogy jelentkezzen az adott álláshirdetésre (Masa - Alexa, 2019). Ugyanakkor a jelentkezésekre adott visszajelzés és pre-onboarding is a munkavállalói márkaépítés egy eszközének tekinthető, így nem javasolt elhanyagolni. Azonban az „értékesítés” történhet emocionális, és nem emocionális módon. Az empatikus döntéseknél a (munkaerő)piac szereplőire személyként tekintünk még abban az esetben is, ha egy nagyobb csoporttal állunk szemben (például nagyobb létszámú jelöltállomány) (Törőcsik, 2019).
dc.language.isohunhu
dc.relation.ispartofhttps://pea.lib.pte.hu/handle/pea/44356
dc.titleÉrzelem-alapú foglalkoztatási döntések
dc.typekönyvfejezet
dc.contributor.departmentKözgazdaságtudományi Kar
dc.identifier.doi10.15170/EMIM-KTK-2023-04
dc.identifier.contributormtmtid10016763
dc.identifier.contributormtmtid10073863
dc.format.page4
dc.rights.accessszabadhu
dc.identifier.mtmt34181466
dc.identifier.containertitleEmpatikus Marketing Interdiszciplináris Megközelítésben : Tanulmánykötet Törőcsik Mária Professzor Asszony köszöntésére
dc.identifier.containerpublisherPécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar
dc.identifier.containerisbn978-963-626-172-6


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record