• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • PTE Digitális Kiadványtár
    • 1. PTE Egyetemi Kiadványok
    • 1.1. Könyvek
    • Egészségtudományi Kar
    • Az Egészségtudományi Kar kiadványai
    • View Item
    •   DSpace Home
    • PTE Digitális Kiadványtár
    • 1. PTE Egyetemi Kiadványok
    • 1.1. Könyvek
    • Egészségtudományi Kar
    • Az Egészségtudományi Kar kiadványai
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Kommunikáció az egészségügyben

    Thumbnail
    View/Open
    Könyv (80.68Mb)
    Author
    Aradvári-Szabolcs, Mariann
    Bonyárné Müller, Katalin
    Deutsch, Krisztina
    Kriszbacher, Ildikó
    Pörczi, Zsuzsa
    Sasváriné Bojtor, Anna
    Sélleyné Gyúró, Mónika
    Szabó, Szilvia
    Szekeresné Izsák, Margit
    Tigyiné Pusztafalvi, Henriette
    Váradyné Horváth, Ágnes
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Jelen jegyzet minden olyan szakember és hallgató számára készült, akik az egészségügyben dolgoznak, és egészségtudományt tanulnak. A jegyzet megírása célul tűzte ki, hogy megmutassa azokat a módokat, hogyan lehet a segítő kapcsolat keretében eredményesen kommunikálni. A kötet szándéka, hogy elmélyítse a szakemberek pszichológiai és kommunikációs tudását az emberismeret, a helyzetfelismerő és problémamegoldó képességek terén. Az olvasó átfogó elemzéseket kaphat a betegekkel, munkatársakkal folytatott interakció többféle megközelítésmódjáról. A jegyzet beható ismertetést nyújt kommunikációs alapfogalmakról, valamint leírja a meghatározó kommunikációs változókat (bizalom, empátia, szakértelem), melyek az egészségügyi helyzetekre jellemzők. Az egészségügyi szakemberek tevékenységének hatékonyságát a testbeszéd jelzéseinek használata befolyásolja, melyek szorosan kötődnek a kommunikációs változók felismeréséhez, ahogy az egyik fejezet tárgyalja. A kötet, számot ad a nagy-, és kiscsoportos kommunikációs formákról, melyek a betegoktatásban, tanácsadásban és az előadások megtartásában játszanak szerepet. A jegyzet fontos útmutatásokat fogalmaz meg arról, hogyan lehet nehéz helyzeteken úrrá lenni, megoldani a gyakran konfliktussal teli szituációkat. Szerepelnek a könyvben a valós életből vett helyzetek, melyek az egyén önismeretét, kommunikációs jártasságát mutatják be a segítő kapcsolat keretében. Sajátos kommunikációs technikák foglalkoznak a végállapotban levő betegekkel, melyek leírása fontos részét képezi a szakemberek gyakorlatának. Manapság kikerülhetetlen a betegjogok kommunikációs helyzeteinek tanítása, hiszen a beleegyező nyilatkozat elfogadtatása komoly meggyőző képességet követel meg a szakemberektől. A legfontosabb terminus technicusokat a szövegek után található „Alapfogalmak,, részben ismételheti át az olvasó. A jegyzet feladatai - reményeink szerint - nagy segítséget nyújtanak abban, hogy az adott kommunikációs helyzetet az olvasók megértsék, valamint korábban megoldhatatlannak tartott helyzeteket képesek legyenek megoldani. Minden egyes fejezet bőséges szakirodalmi listával zárul, mely kitekintést nyújt az adott szakterületre, és a további kutatások számára is segítséget biztosíthat. Reméljük, a jegyzet hasznára válik a még tanuló, és a már gyakorló egészségügyi szakemberek számára kommunikációs ismereteik bővítésében.
    URI
    http://pea.lib.pte.hu/handle/pea/34888
    Collections
    • Az Egészségtudományi Kar kiadványai [23]

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV