Show simple item record

dc.contributor.editorArató, Ferenc
dc.contributor.editorVarga, Aranka
dc.date2015
dc.date.accessioned2021-02-02T08:55:34Z
dc.date.available2021-02-02T08:55:34Z
dc.identifier.isbn978-963-642-905-8
dc.identifier.issn2064-9371
dc.identifier.urihttp://pea.lib.pte.hu/handle/pea/23837
dc.description.abstractA következő írás a kölcsönös befogadást sikeres személyes és közösségi boldogulásként tételezi, és az érdekében tett folyamatos és célzott beavatkozások közös jelzőjeként használja az inkluzív megnevezést. Inkluzív modellként értelmezi azon beavatkozások komplex rendszerét, mely valamennyi szegmensében az egyéni sikerességet gazdagító együttélést célozza, és egyúttal segíti megtervezni és kontrollálni a különböző helyen, időben és közösségben megvalósuló inklúziós törekvéseket. Az oktatás területe különösen jó helyzetben van az inkluzív modellfejlesztés szempontjából - ahogy a tanulmány történetiségében felvillantott példái is mutatják. A szerző ezen belül a felsőoktatásra fókuszál, ahol a befogadás eszméje az Inclusive Excellence gondolatával megerősítve terjed, mely szerint az "inkluzív kiválóság" a diverzitást a XXI. század kihívásainak szolgálatába állítva teremt minőségében új, mindenki számára haszonnal járó akadémiai környezetet. Az akadémiai kiválóságra törekvő környezet tehát az inkluzív megközelítésből táplálkozva, egyre inkluzívabbá válva lesz képes a minőségi megújulásra. A tanulmány alkotó módon használja fel a szerző inklúzióval kapcsolatos másfél évtizedes kutatómunkáját, gyakorlati tapasztalatait és az ezek alapján kidolgozott általános vizsgálati modelljét. Ezt egészíti ki az inklúzió felsőoktatási modelljeinek rendszerelvű áttekintésével, mellyel segíteni kívánja annak a kutató-fejlesztő csoportnak a munkáját, mely a Pécsi Tudományegyetemen készíti "Befogadó Egyetem" című szakmai javaslatát. Bízva abban, hogy a hazai felsőoktatásban is egyre több intézmény teszi a befogadóvá válást akadémiai missziója részévé a felismert minőségi megújulás szellemében.hu
dc.description.sponsorshipA kiadvány a „Pedagógusképzést segítő hálózatok továbbfejlesztése a Dél-Dunántúl régióban” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0014 kódszámú projekt keretében készült.
dc.language.isohun
dc.publisherPécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományi Intézet
dc.titleBefogadó egyetemhu
dc.title.subtitleAz akadémiai kiválóság fejlesztése az inklúzió szempontjainak érvényesítésévelhu


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record