Bormarketing, borkereskedelem
Abstract
A Bormarketing, borkereskedelem tantárgy része a szőlész-borász alapképzésnek, valamint a borturizmus-borgasztronómia szakirányú továbbképzésnek, a turizmus-vendéglátás alapszak borturizmus szakirányának, így a tananyag sokoldalúan felhasználható. Emellett ajánlott irodalomként jól használható lehet az üzleti szakoktató képzés vendéglátó szakirányának egyes szakmai tantárgyainál is.
A tantárgy célja, hogy az előzetes marketing ismeretekre építve a hallgatók megismerjék a borkereskedelem sajátosságait, változásait, a borfogyasztást befolyásoló társadalmi, gazdasági tényezőket. A hallgatók a tantárgy keretében megismerkedjenek a bortermelés és a marketing összefüggéseivel, a bormarketing alapjaival, sajátosságaival, a 4P alapú modelljével, a termék piacra jutásának kihívásaival, a borpiacok típusaival. Képesek legyenek önálló forráskutatásra, szakmai folyóiratok bemutatására.