Tér és mozgás összefüggéseinek elméleti és kísérleti vizsgálata, gyakorlati alkalmazása az építészképzésben
Abstract
Amikor 2001 februárjában a Budapesti Műszaki Egyetem Építészmérnöki Karán elindítottam „Tér és mozgás” című kurzusomat, az a szándék vezérelt, hogy az építészeti tervezés területén, valamint a kortárs színházi világban szerzett tapasztalataimat és alkotói élményeimet egy új szemléletű, elméleti és gyakorlati alapokon nyugvó oktatási tematikában bontakoztassam ki. Igazolni akartam meggyőződésemet, hogy a mozgástanulmányokon és a térérzékelés vizsgálatán alapuló térkísérletek során szerzett személyes tapasztalatok, az új szemléletű tervezési feladatok, a társművészetek és művészek kapcsolódása révén kialakuló impulzív alkotói közeg, a hagyományos és digitális technikák kombinációi inspirálóan hatnak majd a hallgatókra, felszabadítják kreativitásukat, fejlesztik asszociációs és absztrakciós készségüket, végső soron pedig segítséget nyújtanak egy összetettebb, nyitottabb építészalkotói karakter kifejlődésében.