Show simple item record

dc.contributor.authorPrónay, Szabolcs
dc.date.accessioned2023-11-28T11:40:34Z
dc.date.available2023-11-28T11:40:34Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://pea.lib.pte.hu/handle/pea/44519
dc.description.abstractAhogyan az elmúlt évtizedben az üzleti életben dominánssá vált az adatvezérelt marketing, úgy alakult át a fogyasztóimagatartás vizsgálata egyfajta viselkedés alapú célzásra optimalizált adatelemzéssé. Mindeközben azonban úgy tűnik,a fürdővízzel együtt a gyereket is kiöntöttük, hiszen a fogyasztót egy adatsorrá sorvasztva megfeledkeztünk az érzelmitényezők és az empátia jelentőségéről mind üzleti, mind társadalmi aspektusban. Az előadás célja bemutatni az empátia-hiányos fogyasztót, aki – jobb híján – digitális közegben keresi az empatikus interakciókat. Ebben a közegben pedigszembe találja magát önnön alkotásával, egy olyan mesterséges intelligenciával, mely érezni ugyan nem tud, de empátiát„szimulálni” viszont igen. Vajon ebben a helyzetben mit lép a posztmodern kor fogyasztója?
dc.language.isohun
dc.relation.ispartofhttps://pea.lib.pte.hu/handle/pea/44502
dc.titleAI-MPÁTIA, AVAGY A POSZT-MODERN PYGMALION ESETE A CHATGPT-VEL
dc.typeKönyvfejezet
dc.identifier.doi10.15170/ktk-fogyszimp-2023-09
dc.format.page2
dc.identifier.containertitleVISSZALÉPÉS ELŐRE – FOGYASZTÓK A KLÍMAVÁLSÁG, A DIGITALIZÁCIÓ ÉS AZ ANÓMIA VILÁGÁBAN: Vitairatok a VIII. Fogyasztás Interdiszciplináris Szimpóziumon elhangzott előadásokról
dc.identifier.containerpublisherPécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar
dc.identifier.containerisbn978-963-626-206-8


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Nem PTE szerzők [134]
    PTE affiliációval nem rendelkező társszerzők anyagai

Show simple item record