Show simple item record

dc.contributor.authorBíró-Szigeti, Szilvia
dc.contributor.authorVastag, Emese
dc.contributor.authorVirsinger, Dominika
dc.contributor.authorVlaszov, Artúr
dc.contributor.authorMolontay, Roland
dc.date.accessioned2023-11-28T11:40:34Z
dc.date.available2023-11-28T11:40:34Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://pea.lib.pte.hu/handle/pea/44518
dc.description.abstractA kutatás a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Természettudományi Karán futó Témalabor címűtantárgy hallgatóival és a HSDSLab adattudományi kutatócsoport együttműködésévél valósult meg, ami több szálonkötődik a BME Gazdaság- és Társadalomtudományi Karához is. A vizsgálat fókuszába a Twitter TOP 100 hírességénekközösségi média posztjait helyeztük azzal a céllal, hogy adattudományi módszerekkel beazonosítsuk azokat a személyeskommunikációs eszközöket és stratégiákat, amelyek a legnépszerűbb személyek számára nagy számú kedvelésteredményeznek, valamint amelyek a követőikből leginkább aktivitást váltanak ki. A kutatásunk olyan tartalomelemzésttartalmaz, mint például topic modelling (témaelemzés), sentiment analysis (érzelemelemzés) és engagement metrics(elkötelezettségi mutatók) vizsgálata. A tartalomelemzéssel és a kulcsfontosságú teljesítménymutatók vizsgálatával– például a kedvelések, megosztások és hozzászólások nyomon követésével – a kutatás betekintést kínál azokba atényezőkbe, amelyek hozzájárulnak a hírességek által alkalmazott sikeres személyes márkaépítési tevékenységhez, aközösségi média kampányaik optimalizálásához és a közönségük elkötelezettségének növeléséhez. A hírességek onlinekövetői heterogén személyekből álló csoportok. Az eredményekből igyekszünk levonni arra is következtetéseket,hogy a legnépszerűbb és a legsikeresebb elemek (kampányok, hírek, közlemények) kommunikációs összetevőinekhatása, azok fogyasztásának aránya és időzítése vajon mit mutat meg abból, hogy mi jellemző a közösségi médiában akövetők médiafogyasztására.
dc.language.isohun
dc.relation.ispartofhttps://pea.lib.pte.hu/handle/pea/44502
dc.titleKÖZÖSSÉGI MÉDIA POSZTOK SIKERESSÉGI TÉNYEZŐINEK ELEMZÉSE ADATTUDOMÁNYI MÓDSZEREKKEL
dc.typeKönyvfejezet
dc.identifier.doi10.15170/ktk-fogyszimp-2023-08
dc.format.page4
dc.identifier.containertitleVISSZALÉPÉS ELŐRE – FOGYASZTÓK A KLÍMAVÁLSÁG, A DIGITALIZÁCIÓ ÉS AZ ANÓMIA VILÁGÁBAN: Vitairatok a VIII. Fogyasztás Interdiszciplináris Szimpóziumon elhangzott előadásokról
dc.identifier.containerpublisherPécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar
dc.identifier.containerisbn978-963-626-206-8


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Nem PTE szerzők [134]
    PTE affiliációval nem rendelkező társszerzők anyagai

Show simple item record