Show simple item record

dc.contributor.authorPrónay, Szabolcs
dc.date.accessioned2022-11-10T10:10:49Z
dc.date.available2022-11-10T10:10:49Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://pea.lib.pte.hu/handle/pea/34510
dc.description.abstractAz elmúlt években az online közösségek mérete, a bennük lévő interakciók gyakorisága és az érintett területek változatossága olyan expanzión ment keresztül, ami a fogyasztói magatartás kutatói számára nélkülözhetetlenné teszi ezen terület (felül)vizsgálatát. Jelen tanulmány és az ehhez kapcsolódó előadás célja egyfelől bemutatni ezt a változást, másfelől felhívni a figyelmet a lehetséges következményekre. Ebben a környezetben már nem ritka, hogy többszázezres fogyasztói csoportokban (csoportonként) napi ezer poszt feletti interakciós számmal áramlik az információ, szenzitív témákban is (betegségtől, szélsőséges politikai eszméken át, szexuális hovatartozásig). A fogyasztók egymáshoz fordulnak tanácsért, mert e speciális csoportokban percek alatt kapnak releváns és hiteles választ problémáikra. Olybá tűnik, hogy a Google jövőbeni versenytársa nem egy újabb keresőmotor lehet, hanem az alulról szerveződő közösségek – vagyis bizonyos értelemben revansot vesz a hagyományos, szájreklámon alapuló információáramlás a robotizált automatákon.hu
dc.relation.ispartofhttps://pea.lib.pte.hu/handle/pea/34497
dc.subjectfogyasztói közösséghu
dc.subjecttörzsiséghu
dc.subjectmárkaközösséghu
dc.subjectonline közösségekhu
dc.title„Elvegyültem és kiváltam”, avagy az online közösségek befolyása a fogyasztói értékítéletekrehu
dc.identifier.doi10.15170/ktk-fogyszimp-2022-08


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Nem PTE szerzők [126]
    PTE affiliációval nem rendelkező társszerzők anyagai

Show simple item record