A politikai termékek és a választói magatartás kapcsolata a 2022-es országgyűlési választáson
Abstract
A vitairatban a politikai termék konceptualizálására és a politikai termék szerkezetének
felvázolására törekszem egy teoretikus modell segítségével, amelyben a marketing és a politikai
kommunikáció irodalmát szintetizálom az ajánlat, a politikus személye, a napirendi témák és a
nyelvi keretezések kapcsolatának értelmezésével. Amellett érvelek, hogy a csere tárgyának
meghatározása révén válik definiálhatóvá a politikai marketing tevékenység. Bemutatok egy
2000 fős online kérdőíves megkérdezést, amit a 2022-es országgyűlési választás előtti másfél
hétben hajtottam végre, és segítségével az itt megjelenő politikai termékek szerepét elemzem.
A vitairat következtetése, hogy napjaink politikai termékeinek az elsődleges célja az
identitásépítés, melynek következménye a választók megosztása, így a politikai marketing
területén történő elméletalkotásban központi feladatnak tekinthetjük a törzsi marketing iskola
alkalmazási lehetőségeinek feltérképezését.
Collections
- Nem PTE szerzők [134]