Biztos, hogy a digitalizáció lesz a „Megváltó”?,
Abstract
A vitairat szerzői a digitális marketing árnyoldalait próbálják feltárni. Egy, a digitális
marketinget a gyakorlatban alkalmazó szakember, és egy elméleti oldalról kételkedő oktató azt
a kérdéskört járják körbe, hogy van-e bármilyen negatív hatása a digitális marketing
(mesterséges intelligencia által támogatott marketing) alkalmazásának a mindennapokban, és
ha van, mi a kiút?
Kétféle nézőpontból, de közös céllal igyekeznek gondolataikat szintetizálni, és
vizsgálni, hogy milyen területeket érinthet a digitalizáció árnyoldala. Milyen hatással van
napjaink „hívószava” a környezet pusztítására, az energiapazarlásra, a kiszolgáltatottságra a
globális médiaszolgáltatóknak, pszichés zavarok kialakulására. A közös cél annak megvitatása,
hogy van-e olyan felelős marketing jó gyakorlat vagy irány, mely társadalmilag igazságos,
hasznos vagy fenntartható módon közvetít értéket a fogyasztók felé, és segíti a bolygó
népességének fogyasztását a Föld erőforrásaihoz igazítani? Vannak-e iparágak, melyek
előrehaladottabb módon koncentrálnak az etikus marketingre, a környezeti lábnyom
csökkentésére?
Csupa olyan kérdés, melyre nem nagyon tudjuk, de keressük a választ. Egy olyan utat
keresünk, amellyel felnyithatjuk a fogyasztók szemét arra, hogy igyekezzenek megérteni, hogy
milyen digitális és mesterséges intelligencia eszközök és milyen módon befolyásolják a
döntéseiket és a gondolkodásukat, és döntéseiket ezen ismeretek birtokában legyenek képesek
meghozni.
Collections
- Nem PTE szerzők [134]