Nemzetközi marketing
Abstract
Az átalakuló magyar gazdaság fejlődésének egyik kulcskérdése az, hogy vállalataink milyen teljesítményre lesznek képesek a nemzetközi versenyben. A nemzetközi színtéren való helytállás ma már nemcsak a külkereskedelemben aktívan résztvevő cégek számára követelmény, hanem természetes feltétele a hazai piacon való sikernek is: a globális verseny ugyanis a piacgazdaság felé
való haladással, a külkereskedelem liberalizálásának kiterjesztésével párhuzamosan ma már Magyarországon is egyre inkább érezteti hatását. A vállalatok piaci helytállásában alapvető fontosságú a piacorientált gondolkodás és a korszerű marketing tevékenység. Nincs arra időnk, hogy a fokozatosság elve alapján, először a "belföldi marketinget" tanuljuk meg és majd, ha a belföldi piacon már erősek leszünk, fogjunk hozzá a marketing külpiaci vonatkozásainak megismeréséhez. Ha nem akarunk lemaradni a versenyben, akkor a marketingnek e két - egymást egyre inkább átfedő - területével egyidőben kell megismerkednünk.