dc.contributor.editor | Csapó, János | |
dc.contributor.editor | Raffay, Zoltán | |
dc.contributor.editor | Végi, Szabina | |
dc.date | 2021 | |
dc.date.accessioned | 2021-12-01T09:25:16Z | |
dc.date.available | 2021-12-01T09:25:16Z | |
dc.identifier | mtmtid 32481110 | |
dc.identifier.isbn | 978-963-429-803-8 | |
dc.identifier.isbn | 978-963-429-804-5 | |
dc.identifier.uri | http://pea.lib.pte.hu/handle/pea/33789 | |
dc.description.abstract | A globális és a regionális turizmus 2020 januárja óta egy eleddig még sohasem látott kihívással néz szembe. Egyfelől tökéletesen ismerjük a turizmus gazdasági-társadalmi-kulturális vonzatait és szerepét, melyek Zurab Pololikashvili, a UNWTO főtitkára szerint (ford. a szerző által) a következőkben foglalható össze: "Világszerte, a különböző fejlettségi szinten lévő országokban sok millió munkahely és vállalkozás függ az erős és virágzó turisztikai ágazattól. A turizmus egyben a természeti és kulturális örökség védelmének egyik mozgatórugója is, megőrizve azokat a jövő generációi számára". Másrészt azonban ezen hagyományos szerepkörök ismerete mellett mindannyian tisztában vagyunk azzal, hogy 2020-ban és 2021 első felében milyen negatív folyamatok mentek végbe, melynek következtében egy időre lényegében a turizmus és a vendéglátás teljes összeomlását tapasztalhattuk meg.
Michalkó G. és Rátz T. 2019-es, a turizmus történelmi szakaszait meghatározó munkájában, a Turizmus 1.0 a kontinentális turizmusra, a Turizmus 2.0 a globális turizmusra, a Turizmus 3.0 pedig a totális turizmusra utal. Most, egy ilyen példátlan és soha nem látott helyzetben pedig a Turizmus 4.0 szakasza előtt állunk, de nemcsak az eredeti koncepció alapján, amely szerint (a turizmus 4.0) "egyike azoknak a kezdeményezéseknek, amelyek célja, hogy a turizmus új változatát inspirálják a turista-központú szemléletről a turizmus-központú szemléletre való áttéréssel" (https://data.europa.eu/hu/news/tourism-40), hanem abból a szempontból is, hogy újra kell gondolni és újra is kell indítani a turizmust.
Egy ilyen soha nem látott helyzetben 2021 első fele – az oltási folyamat elindításával és ezzel párhuzamosan a kezdeti újraindító stratégiákkal – esélyt ad a fellendülésre, és úgy gondoljuk, hogy ez a válság lehetőséget ad a turisztikai ágazat újragondolására is. De hogyan lehet újraindulni? Hogyan lehet újraindítani a turizmust és a vendéglátást?
A fenti gondolatok alapján a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Marketing és Turizmus Intézete 2021-ben meghirdette a IV. Nemzetközi Turizmusmarketing Konferenciát. A konferencia fontos célja, hogy teret adjon az inspiráló és konstruktív diskurzusnak, valamint erősítse a kapcsolatot a kutatás, az oktatás és a gyakorlati szakemberek között mind a hazai, mind a nemzetközi szférából.
A marketing a turizmusban is egyre fontosabbá válik, a konferencián elhangzott gondolatok pedig reményeink szerint pozitív visszhangot váltanak ki és a soron következő, V. Nemzetközi Turizmusmarketing Konferencia absztrakt- és tanulmánykötetei még több szerző munkáját tartalmazzák majd.
A konferenciánkon a nemzetközi jelenlétet is tovább kívánjuk erősíteni, és örömmel jelentjük be, hogy Prof. Dr. Greg Richards (Tilburg School of Social and Behavioral Sciences, Department of Leisure Studies), nemzetközileg ismert és elismert turizmus kutató és a kreatív turizmus vezető szakértője elfogadta meghívásunkat a plenáris előadás megtartására.
Reméljük, hogy mindannyian jól fogják érezni magukat ezen a tudományos találkozón, de nemcsak a plenáris és szekció előadások és prezentációk miatt, hanem azért is, mert most újra lehetőségünk nyílik a személyes találkozásra. | hu |
dc.publisher | Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar
Marketing és Turizmus Intézete | |
dc.title | IV. Nemzetközi Turizmusmarketing Konferencia Turizmus 4.0: Reziliencia, adaptáció, taplraállás és újraindulás - Absztraktkötet | hu |
dc.description.abstracteng | Since January, 2020 tourism is facing a challenge as never before. On the one hand, we are fully aware of the socio-economic and cultural implications and role of tourism, which, according to Zurab Pololikashvili, Secretary General of the UNWTO, can be summarised as follows: „Around the world, in countries at all development levels, many millions of jobs and businesses are dependent on a strong and thriving tourism sector. Tourism has also been a driving force in protecting natural and cultural heritage, preserving them for future generations to enjoy”. But on the other hand, while we all know these traditional roles, we are all aware of the negative processes that took place in 2020 and the first half of 2021, which for a time led to the total collapse of tourism and hospitality.
As Michalkó, G. and Rátz, T. defined the historic steps of tourism in 2019, Tourism 1.0 refers to continental tourism, Tourism 2.0 to global tourism and Tourism 3.0 to total tourism. And now, in such an unprecedented and never-seen-before situation, we are facing Tourism 4.0 but not only from the original concept that is “one of those initiatives designed to inspire a new version of tourism by shifting from a tourist-centred perspective to a tourism-centred perspective” (https://data.europa.eu/hu/news/tourism-40) but also from the point of view that we need to rethink and also restart tourism.
In such a never seen situation, the first half of 2021 – with the start of the vaccination process and parallel with that with the initial strategies –provides the chance for recovery and we believe that this crisis also gives an opportunity to rethink the tourism sector. But how to restart? How can we restart tourism and catering?
Based on the above mentioned thoughts the Institute of Marketing and Tourism of the Faculty of Economics at the University of Pécs announced the 4th International Tourism Marketing Conference in 2021. It is an important aim of the conference to provide a space for inspiring and constructive discourse and to strengthen the relationship between research, education and practitioners both from the domestic and from the international sphere.
Marketing is becoming more and more important in tourism as well and the concepts discussed at the Tourism Marketing Conference will hopefully trigger positive reactions and the volumes of the abstracts and studies of the coming 5th International Tourism Marketing Conference will contain the contributions of even more authors.
In our fourth edition of the conference, we are also keen to strengthen our international presence, and we are pleased to announce that Prof. Dr. Greg Richards (Tilburg School of Social and Behavioral Sciences, Department of Leisure Studies), an internationally renowned researcher and leading expert on creative tourism, has accepted our invitation to give a plenary lecture.
We hope that you will enjoy this scientific meeting but not just because of the plenary and session lectures and presentations but also because now we have the chance again to meet personally. | |
dc.title.eng | 4th International Tourism Marketing Conference
Tourism 4.0: Resilience, adaptation, recovery & restart - Book of Abstracts | |