Show simple item record

dc.contributor.editorVarga, Aranka
dc.date2020
dc.date.accessioned2021-01-28T12:54:29Z
dc.date.available2021-01-28T12:54:29Z
dc.identifier.isbn978-963-429-574-7
dc.identifier.urihttp://pea.lib.pte.hu/handle/pea/23828
dc.description.abstractA Wlislocki Henrik Szakkollégium (WHSz) több mint 15 éves fennállása óta egy olyan tudományos közösségként működik, melyben hol a közösségi, hol a tudományos élet kap nagyobb hangsúlyt. A mögöttünk lévő időszakban a szakkollégiumi közösség fókuszában az egyéni és csoportos kutatások álltak, melynek eredményeit köti csokorba ez a kötet. Az első fejezetben négy hosszabb tanulmány kapott helyet. Trendl Fanni készülő doktori disszertációjának kiegészítéseként vizsgálta a felsőoktatási lemorzsolódás napjainkban jellemző helyzetét, a hátrányos és nem hátrányos helyzetű hallgatók előrehaladásának mutatói mentén a Pécsi Tudományegyetemen. Horváth Gergely a középiskolások nyelvtanulási szokásait, aspirációit vette górcső alá, összevetve a különböző társadalmi hátterű diákokat. A szerző témájával Tudományos Diákköri Konferenciára (TDK) készül. Zselinszky Zsaklin szintén középiskolások körében vizsgálódott, ő az iskolai közösségi szolgálattal kapcsolatos lehetőségekre, tapasztalatokra volt kíváncsi. Tanulmánya kitűnőre védett BA dolgozatának rövid változata. Rayman Judit a különböző függőségekkel kapcsolatos véleményeket tárta fel kutatásában, megfigyelve, hogy a vélekedések miként függnek össze a társadalmi normákkal. E tanulmány hosszabb változata szintén TDK-n fog szerepelni. A második fejezet írásai egymásra épülően adnak teljes képet egy komplex kutatásról. A kutatást – „Esélyegyenlőség és befogadás” elnevezéssel – a WHSz a Pécsi Evangélikus Roma Szakkollégiummal (PERSZE-E) közösen valósította meg a 2019/2020- as tanévben. A fejezetben elhelyezett 11 tanulmány a kutatás barcelonai terepmunkájának pillanatképei, kiegészítve további vizsgálati eredményekkel. A tanulmányok sok oldalról engednek bepillantást a barcelonai cigány közösségek mindennapjaiba, iskolai, munkaerőpiaci lehetőségeikbe, továbbá azon szervezetek munkájába, akik velük, értük dolgoznak. A komplex vizsgálat esetenként kitér és egyben lehetőséget biztosít a tapasztalatok magyarországi összevetésére. A második fejezetben bemutatott komplex vizsgálat angol nyelven, a kutatást életközelbe hozó fotókkal kiegészítve, a PERSZ-E kiadásában, önálló kötetként is meg fog jelenni.hu
dc.description.sponsorshipKÉSZÜLT AZ NTP-SZKOLL-19-0028 „REZILIENCIA ÉS EMPOWERMENT – ROMA/CIGÁNY HALLGATÓK TUDOMÁNYOS ÉS SZAKMAI FELVÉRTEZŐDÉSE A WLISLOCKI HENRIK SZAKKOLLÉGIUMBAN” CÍMŰ PROJEKT TÁMOGATÁSÁVAL.hu
dc.language.isohun
dc.publisherPécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományi Intézet Romológia és Nevelésszociológia Tanszék, Wlislocki Henrik Szakkollégiumhu
dc.titleKörkép III.hu
dc.title.subtitleA Wlislocki Henrik Szakkollégium hallgatóinak írásaihu


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Wlislocki Henrik Szakkollégium [25]
    Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományi Intézet Romológia és Nevelésszociológia Tanszék

Show simple item record