Show simple item record

dc.contributor.authorVarga, Aranka
dc.date2018
dc.date.accessioned2021-01-28T11:03:48Z
dc.date.available2021-01-28T11:03:48Z
dc.identifier.isbn978-963-429-305-7
dc.identifier.urihttp://pea.lib.pte.hu/handle/pea/23823
dc.descriptionA kötetben bemutatott vizsgálat a rendszerváltás környékén született, ma már fiatal felnőttek élettörténeteit rajzolja ki. A három szakaszban (1995, 2003, 2017) megvalósított nyomon követő kutatás példaként olyan gyerekek, fiatalok életútját vizsgálta, akik különböző társadalmi, kulturális hátterű családban születtek a rendszerváltás idején, innen érkeztek a kilencvenes évek közepén a rendszerváltás következtében jelentősen átalakított magyar iskolarendszerbe, az ezredfordulót követően választottak középiskolát, és napjainkban felnőttként a családban és az iskolában felhalmozott tőkéik kamatoztatását vagy ennek hiányát tapasztalják meg a munkaerőpiacon és személyes életükben. A kötet több mint 20 évet átívelően összegezi a különböző kutatási szakaszokban felvett eredményeket. Mindezen keresztül válik igazán személyessé, hogy mi a tétje napjainkban a hovaszületésnek és az iskola kompenzációs szándékának, erejének.hu
dc.description.abstractA kötetben bemutatott vizsgálat a rendszerváltás környékén született, ma már fiatal felnőttek élettörténeteit rajzolja ki. A három szakaszban (1995, 2003, 2017) megvalósított nyomon követő kutatás példaként olyan gyerekek, fiatalok életútját vizsgálta, akik különböző társadalmi, kulturális hátterű családban születtek a rendszerváltás idején, innen érkeztek a kilencvenes évek közepén a rendszerváltás következtében jelentősen átalakított magyar iskolarendszerbe, az ezredfordu-lót követően választottak középiskolát, és napjainkban felnőttként a családban és az iskolában felhalmozott tőkéik kamatoztatását vagy ennek hiányát tapasztalják meg a munkaerőpiacon és személyes életükben. A kötet több mint 20 évet átívelően összegezi a különböző kutatási szakaszokban felvett eredményeket. Mindezen keresztül válik igazán személyessé, hogy mi a tétje napjainkban a hovaszületésnek és az iskola kompenzációs szándékának, erejének.
dc.description.sponsorshipKészült a „TESZ-WHSZ” Tevékeny közösség, Egyéni gondoskodás, Személyes tudomány a Pécsi Tudományegyetem Wlislocki Henrik Szakkollégiumában című projekt keretében EFOP-3.4.1-15-2015-00009 támogatássalhu
dc.language.isohun
dc.publisherPécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományi Intézet Romológia és Nevelésszociológia Tanszék, Wlislocki Henrik Szakkollégiumhu
dc.titleA rendszerváltás gyermekeihu


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Wlislocki Henrik Szakkollégium [25]
    Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományi Intézet Romológia és Nevelésszociológia Tanszék

Show simple item record