dc.contributor.author | Varga, Aranka | |
dc.date | 2018 | |
dc.date.accessioned | 2021-01-28T11:03:48Z | |
dc.date.available | 2021-01-28T11:03:48Z | |
dc.identifier.isbn | 978-963-429-305-7 | |
dc.identifier.uri | http://pea.lib.pte.hu/handle/pea/23823 | |
dc.description | A kötetben bemutatott vizsgálat a rendszerváltás környékén született, ma már fiatal felnőttek élettörténeteit rajzolja ki. A három szakaszban (1995, 2003, 2017) megvalósított nyomon követő kutatás példaként olyan gyerekek, fiatalok életútját vizsgálta, akik különböző társadalmi, kulturális hátterű családban születtek a rendszerváltás idején, innen érkeztek a kilencvenes évek közepén a rendszerváltás következtében jelentősen átalakított magyar iskolarendszerbe, az ezredfordulót követően választottak középiskolát, és napjainkban felnőttként a családban és az iskolában felhalmozott tőkéik kamatoztatását vagy ennek hiányát tapasztalják meg a munkaerőpiacon és személyes életükben. A kötet több mint 20 évet átívelően összegezi a különböző kutatási szakaszokban felvett eredményeket. Mindezen keresztül válik igazán személyessé, hogy mi a tétje napjainkban a hovaszületésnek és az iskola kompenzációs szándékának, erejének. | hu |
dc.description.abstract | A kötetben bemutatott vizsgálat a rendszerváltás környékén született, ma már fiatal felnőttek élettörténeteit rajzolja ki. A három szakaszban (1995, 2003, 2017) megvalósított nyomon követő kutatás példaként olyan gyerekek, fiatalok életútját vizsgálta, akik különböző társadalmi, kulturális hátterű családban születtek a rendszerváltás idején, innen érkeztek a kilencvenes évek közepén a rendszerváltás következtében jelentősen átalakított magyar iskolarendszerbe, az ezredfordu-lót követően választottak középiskolát, és napjainkban felnőttként a családban és az iskolában felhalmozott tőkéik kamatoztatását vagy ennek hiányát tapasztalják meg a munkaerőpiacon és személyes életükben. A kötet több mint 20 évet átívelően összegezi a különböző kutatási szakaszokban felvett eredményeket. Mindezen keresztül válik igazán személyessé, hogy mi a tétje napjainkban a hovaszületésnek és az iskola kompenzációs szándékának, erejének. | |
dc.description.sponsorship | Készült a „TESZ-WHSZ” Tevékeny közösség, Egyéni gondoskodás, Személyes tudomány a Pécsi Tudományegyetem Wlislocki Henrik Szakkollégiumában című projekt keretében EFOP-3.4.1-15-2015-00009 támogatással | hu |
dc.language.iso | hun | |
dc.publisher | Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományi Intézet Romológia és Nevelésszociológia Tanszék, Wlislocki Henrik Szakkollégium | hu |
dc.title | A rendszerváltás gyermekei | hu |