Browsing BTK "Oktatás és Társadalom" Neveléstudományi Doktori Iskola by Title
Now showing items 60-79 of 96
-
Cigány, roma fiatalok életútja. Egy iskolán kívüli esélynövelő tanoda-típusú program tagjainak vizsgálata
(2019-10-15)In general there are not many information about those Roma students’ lives, who despite of the earlier trends choose secondary school in the middle of the 1990’s. In the families of these Roma students secondary ... -
Egy ókori tanuláselmélet interpretációja a kommunikációs technológiákhoz történő adaptivitás tükrében
(2020-02-11)After completing my graduate studies in History at the Faculty of Humanities at the University of Pécsin 2010, I explored how portfolio can be used as a method of development in history learning and teaching in response ... -
Enyhén értelmi fogyatékos tanulók idegennyelv-tanulási motivációja az eltérő tantervű általános iskolák 8. osztályában
(2020-04-21)A 21. században az idegennyelv-tudás szerepe jelentősen felértékelődött. 1988-ban az Európai Közösség oktatási miniszterei megállapodtak abban, hogy az európai polgárrá válás kulcstényezője az idegen nyelvek elsajátítása. ... -
Erőforrások vizsgálata a gimnáziumi tanulók egészségének fejlesztésében (középpontban az iskolavédőnői ellátás erőforrás szerepének felmérése - a tanulók kvantitatív és az iskolavédőnők kvalitatív megkérdezésével)
(2020-07-10)Az egészségmutatók alapján jelentős a hátrányunk az egészségügyi ellátással elkerülhető és a népegészségügyi beavatkozásokkal megelőzhető megbetegedések és halálozások tekintetében. A 2016-ban készült hazai Egészségjelentés ... -
Expanziós folyamatok a felsőoktatásban
(2012-10-09) -
Felsőfokú szakképzés - Mobilitás - Önszabályozó tanulás
(2014-02-11) -
Gyermekvédelem és iskolázottság
(2009-01-27) -
Hétvégi magyar iskolák és óvodák a magyar diaszpórában
(2021-06-01)A legkülönfélébb módon és okokból létrejött oktatási kezdeményezések esetében számtalan hasonlóságot és különbséget sorolhatunk fel azok működését, céljait, az elérni kívánt célcsoportot vagy az eredményességet illetően. ... -
Kategóriák fogságában – Hazai SNI integráció hatásvizsgálat a pedagógus attitűd és a tanulói teljesítmény tükrében
(2019-06-25)A disszertáció a hazai köznevelés rendszerén belül a 8 –16 éves sajátos nevelési igényűek, különös tekintettel a tanulásban akadályozott és az enyhe fokú intellektuális képességzavarral, valamint tanulási és/vagy ... -
MOTIVÁLATLANOK, VAGY ROSSZUL MOTIVÁLUNK? A tanulási motiváció vizsgálata a 9-11. évfolyamra járó szakképző iskolások körében
(2022-04-05)A társadalmi fejlődés központi kérdése, hogy a felnövekvő generáció megismerje az előző nemzedékek által felhalmozott tudást, tapasztalatot, mert ez adja az alapját a további fejlődésnek. A 20. század második felétől az ...