Show simple item record

dc.contributor.authorDudás, Margit
dc.date2006
dc.date.accessioned2024-08-29T15:12:51Z
dc.date.available2024-08-29T15:12:51Z
dc.identifier.isbn9636420920
dc.identifier.urihttp://pea.lib.pte.hu/handle/pea/45210
dc.descriptionA szakirodalom szerint a pedagógussá válás fő meghatározói a képzést megelőző időszakból származó személyes és iskolai tapasztalatok. Ezért kulcsproblémája a pedagógusképzés eredményességének, hogy nyújt-e lehetőséget a diákként átélt élményekből származó, többnyire implicit, de a képzésben filterként funkcionáló pedagógiai nézetek feltárására és reflektálására. Jelen kötetben olvasható kvalitatív kutatás célja a hallgatói belépő nézetek (hitek, meggyőződések, vélekedések, személyes elméletek) feltárási lehetőségeinek vizsgálata. Olyan módszerek alkalmazása, leírása és elemzése, amelyek eredményesen felhasználhatók a tanári szakma tanulása szempontjából releváns nézetek (hogyan vélekednek a hallgatók a tanári mesterségről, annak tanulásáról, a tanításról, a tanulásról és önmagukról) explicitté tételére. A kötet részletesen bemutatja és elemzi a hallgatók „saját pedagógiájának” megismerésére felhasználható lehetőségeket: a fogalomtérképek készítése, a metaforaalkotás és a szövegfeldolgozási feladatok (olvasás, értelmezés, írás és reflektálás) alkalmazhatóságát, valamint a kapott adatok összegyűjtésével jellemzi a kutatásban részt vett 191 hallgató belépő nézeteit.hu
dc.publisherPécsi Tudományegyetem
dc.subjectPedagógusképzéshu
dc.subjectPályaszocializáció, pedagógusképzéshu
dc.subjectPedagógusokhu
dc.titlePedagógusjelöltek belépő nézeteinek feltárásahu
dc.typeDisszertáció
dc.contributor.universityELTE Neveléstudományi Doktori Iskola
dc.description.placePécs
dc.description.placeBudapest


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record