dc.description | A szakirodalom szerint a pedagógussá válás fő meghatározói a képzést megelőző időszakból származó személyes és iskolai tapasztalatok. Ezért kulcsproblémája a pedagógusképzés eredményességének, hogy nyújt-e lehetőséget a diákként átélt élményekből származó, többnyire implicit, de a képzésben filterként funkcionáló pedagógiai nézetek feltárására és reflektálására. Jelen kötetben olvasható kvalitatív kutatás célja a hallgatói belépő nézetek (hitek, meggyőződések, vélekedések, személyes elméletek) feltárási lehetőségeinek vizsgálata. Olyan módszerek alkalmazása, leírása és elemzése, amelyek eredményesen felhasználhatók a tanári szakma tanulása szempontjából releváns nézetek (hogyan vélekednek a hallgatók a tanári mesterségről, annak tanulásáról, a tanításról, a tanulásról és önmagukról) explicitté tételére. A kötet részletesen bemutatja és elemzi a hallgatók „saját pedagógiájának” megismerésére felhasználható lehetőségeket: a fogalomtérképek készítése, a metaforaalkotás és a szövegfeldolgozási feladatok (olvasás, értelmezés, írás és reflektálás) alkalmazhatóságát, valamint a kapott adatok összegyűjtésével jellemzi a kutatásban részt vett 191 hallgató belépő nézeteit. | hu |