Show simple item record

dc.contributor.editorFodorné Tóth, Krisztina
dc.date.accessioned2024-04-09T06:29:26Z
dc.date.available2024-04-09T06:29:26Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://pea.lib.pte.hu/handle/pea/44923
dc.description.abstractA MELLearN Felsőoktatási Lifelong Learning Hálózat tagjai és képviselői 2023-ban a Pécsi Tudományegyetem szekszárdi Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Karán a címben jelzett fókuszban elemezték az egyetemek által képviselt kutatási és fejlesztési tevékenységek által reprezentált kurrens lifelong learning trendeket. A tanácskozás témája arra reflektált, hogy milyen irányokban változik és módosul a hazai felsőoktatási lifelong learning a fenntartói modellváltás és a globális kihívások közepette. Megjelentek a fenntarthatósági célokhoz kapcsolódó kérdések, csakúgy, mint az európai környezetben zajló felsőoktatási innovációk a digitalizáció, a foglalkoztatás, a demográfiai változások a technológiai fejlesztések, valamint az aktív és felelős állampolgárság kérdéseinek tükrében. Ezeket a dimenziókat a konferencia előadói tanulmányokban vizsgálták tovább részletező elemzést nyújtva a tanulást, a képességek és készségek fejlesztését, továbbá a hatékony tudásmegosztást a felsőoktatás környezetében befolyásoló lehetőségek és korlátok alapján. A kötetben a szerkesztő immáron rendhagyó módon tematikus fejezetekbe rendezte a befogadott tanulmányokat, melyek a 2023. évi konferencia műhelyeiben elhangzó előadásokra épülő részletező elemzések. Ezen tématerületek a következők: • Felsőoktatási Lifelong Learning és a digitális transzformáció hatásai – EPALE műhely; • A munka világának átalakulása és felsőoktatási LLL; • Klímaváltozás, fenntarthatóság, térségi tényezők: lifelong learning koncepciók és az egyetemek LLL potenciálja • Egészség és jóllét az egyéni és közösségi tanulások tükrében; • Kultúraközvetítés és tanulási innovációk: megváltozó közösségek, aktív állampolgárság és a digitális média kölcsönhatása; • Információs műveltség, digitalizáció és mesterséges intelligencia a LLL kontextusában. By opening this e-book collection of studies by MELLearN - Hungarian Universities Lifelong Learning Network let you orientate to some recent trends in university lifelong learning distinguished authors have examined through reflective analysis and, accordingly, formulated some thoughts to support better focus and approach to lifelong learning with higher education institutions. The editor of this collections has formulated incoming studies into the following thematic groups as chapters: • University LLL and the impact of digital transformation – EPALE workshop • The reconfiguration and change of the world of work in the scope of University LLL • Climate change, sustainability and spatial factors. lifelong learning concepts and the LLL potential of universities • Health and well-being in the scope of individual and community learning; • Cultural mediation and innovations in learning. Changing communities, active citizenship and the impact of digital media • Information literacy, digitalisation and artificial intelligence in the context of LLL By being the CEO of MELLearN, I do thank all authors to have shared their thoughts and critical points upon challenging issues of university lifelong learning. Also, may I thank readers of this e-book for their attention and engagement to understand or promote quality and effective knowledge transfer with universities.hu
dc.publisher„MELLearN - Felsőoktatási Hálózat az Életen át tartó tanulásért” Egyesület - Pécsi Tudoményegyetem
dc.titleFelsőoktatási LLL: új kihívások és megoldások – A modellváltás és COVID pandémia hatásai = University Lifelong Learning: New challenges and solutions - impacts of Covid-19 pandemic and model-shiftshu
dc.identifier.doi10.15170/mellearnkonf-tanulmanyok-2023
dc.identifier.contributormtmtid10016757
dc.identifier.mtmt33734019
dc.identifier.eisbn978-963-626-145-0


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record