dc.description.abstract | A marketing több mint ezer összetett szóban szerepel, de a harmóniával
még nemigen került összeillesztése. Elképzelhetetlen,
nem illenek össze? Egykoron az empatikus marketingre is „rácsodálkoztunk”,
majd megértettük, elfogadtuk, s kezdtük képviselni,
tisztelni. A „marketingharmónia” a koncepcionálisan, stratégiailag
és a mindennapi gyakorlatban egyaránt trendi folyamatokról
szól. A sokoldalú, többségében hálózati együttműködésre, az
összekapcsolódásokra és a holisztikus működésre, mint sikertényezőkre,
lehetőségekre és kényszerekre hívja fel a marketingcsinálók
figyelmét. A marketing az elmúlt évtizedekben az induló
„kemény” korszakát meghaladva – melyet az éles versenyben
való érvényesülés, mások megelőzése, adott esetben legyőzése,
az egyoldalú befolyásolás, a kompetencia-hiányok kihasználása,
nemritkán a megtévesztő, manipulatív, az erőszakosnak
nevezett „rossz” magatartás jellemezhetett - melyek helyett ma
a szakma hatásosságának, hatékonyságának növelése egyre inkább
a „harmonikus” együttműködések ösztönzésével, szervezésével
válik lehetővé. Ez a kis tanulmány a marketing ezirányú
fejlődési ívét, az együttműködések szükségszerű összhangját, a
marketingharmónia kategóriáját villantja fel. | |