Show simple item record

dc.contributor.authorNagy, Bálint
dc.date.accessioned2023-10-21T10:47:28Z
dc.date.available2023-10-21T10:47:28Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://pea.lib.pte.hu/handle/pea/44370
dc.description.abstractA filozófia egyik sokat vitatott témája a valóság valósága. Az, hogy a külvilág legkülönfélébb történései és jelenségei menn- nyiben tárgyi valóságok és mennyiben szubjektív elemekkel átszőtt érzékelések, netán puszta illúziók egymásba szövődése. Az ókori filozófusok óta sok más irányzat helyezte e problematikát vizsgálódásának középpontjába, így – a korunkhoz közelebbi – szubjektív idealizmus, fenomenológia, vagy az egzisztencializmus. A 20. században még sejteni is alig lehetett azonban, hogy a technika fejlődése hamarosan olyan szintre jut, amikor az eddig jobbára szellemi agytornaként gondolkodók egy szűk körében felmerülő dilemma, a mindennapjaink alakítójává válik, társadalmi méretekben jelentkezik és a gondolkodásunkon túl a társadalmi változásoknak is új irányt ad. A virtuális valóság mára nem csak szókincsünk részéve, hanem mindennapi cselekvéseink színterévé vált. Értelmezése eközben folyamatosan változik, módosul, újabb elemekkel gazdagodik. Az egyébként egyáltalán nem elhanyagolható technológiai vonatkozásokat mellőzve, írásomban a társadalomra és benne az egyén, a közösségek gondolkodására, de elsősorban a marketing tudományra gyakorolt hatásának néhány aspektusát vetem fel.
dc.relation.ispartofhttps://pea.lib.pte.hu/handle/pea/44356
dc.titleValótlan valóság, avagy a marketing új világa
dc.identifier.doi10.15170/EMIM-KTK-2023-33
dc.format.page5


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Nem PTE szerzők [134]
    PTE affiliációval nem rendelkező társszerzők anyagai

Show simple item record