dc.description.abstract | A trendek a világ legtöbb országában alapvetően határozzák
meg a fejlődési tendenciákat, és gyökeresen meg is változtathatják
a mindennapi életet, beleértve a fogyasztói magatartás
alakulását is (Fodor és tsai, 2012). A kozmetikai piacra jelenleg
a globális, a mega-, a metatrendek és a tudatos fogyasztás
trendjei hatnak (Euromonitor International, 2019). Jelen tanulmány
ezeknek a trendeknek a megjelenését és a kozmetikai
iparra gyakorolt hatását kívánja bemutatni, különös tekintettel
a fenntarthatóságra és a felelős termékfejlesztésre, -értékesítésre,
a tudatos vásárlásra és fogyasztásra.
És bár igaz, hogy ezen trendek és hatásaik nem minden
esetben írhatóak le racionálisan a hard marketing eszköztárának
segítségével, néha inkább a soft marketing intuíciókra (is)
építő empatikus vonalát (Törőcsik, 2000) feltételezik az elemző
oldaláról, a „kor szellemeként” (Törőcsik, 2007) mégis kimutatható
befolyással bírnak a kozmetikai ipar kínálati és keresleti
oldalára egyaránt. | |