Show simple item record

dc.contributor.authorAmberg, Nóra
dc.contributor.authorLehota, József
dc.contributor.authorGyenge, Balázs
dc.date.accessioned2023-10-20T08:22:11Z
dc.date.available2023-10-20T08:22:11Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://pea.lib.pte.hu/handle/pea/44357
dc.description.abstractA trendek a világ legtöbb országában alapvetően határozzák meg a fejlődési tendenciákat, és gyökeresen meg is változtathatják a mindennapi életet, beleértve a fogyasztói magatartás alakulását is (Fodor és tsai, 2012). A kozmetikai piacra jelenleg a globális, a mega-, a metatrendek és a tudatos fogyasztás trendjei hatnak (Euromonitor International, 2019). Jelen tanulmány ezeknek a trendeknek a megjelenését és a kozmetikai iparra gyakorolt hatását kívánja bemutatni, különös tekintettel a fenntarthatóságra és a felelős termékfejlesztésre, -értékesítésre, a tudatos vásárlásra és fogyasztásra. És bár igaz, hogy ezen trendek és hatásaik nem minden esetben írhatóak le racionálisan a hard marketing eszköztárának segítségével, néha inkább a soft marketing intuíciókra (is) építő empatikus vonalát (Törőcsik, 2000) feltételezik az elemző oldaláról, a „kor szellemeként” (Törőcsik, 2007) mégis kimutatható befolyással bírnak a kozmetikai ipar kínálati és keresleti oldalára egyaránt.
dc.relation.ispartofhttps://pea.lib.pte.hu/handle/pea/44356
dc.titleA hazai kozmetikumpiacra ható trendek bemutatása
dc.identifier.doi10.15170/EMIM-KTK-2023-01
dc.format.page5


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Nem PTE szerzők [134]
    PTE affiliációval nem rendelkező társszerzők anyagai

Show simple item record