Show simple item record

dc.contributor.editorHOLLÓY JÚLIA OLGA
dc.contributor.editorPROITY PÉTER
dc.date.accessioned2023-10-06T11:52:00Z
dc.date.available2023-10-06T11:52:00Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://pea.lib.pte.hu/handle/pea/44337
dc.description.abstractKötetünkben doktori tanulmányokban résztvevő hallgatók mutatják be saját írásaikat, amelyek ehhez a tudományos területhez kapcsolódnak. Nemcsak általános kapcsolódásról van szó, hiszen mindegyik szerző saját kutatási területéről származó, saját munkájára irányuló érdeklődéséről és tapasztalatairól írt egy rövid tudományos beszámolót. A hivatkozott szerzők sokfélék, de a tudományterület jelentős alkotói. A kötetben való megjelenés természetesen nem volt kötelező érvényű, de jutalom jellege is csak abban van, hogy doktorhallgatók saját írásaikat megjelentethetik szélesebb közönség számára is. Hogy mekkora ez a közönség, azt ma még nem tudjuk. De ha csupán a képzésben résztvevőkről van is szó, az is sokakat jelenthet, hiszen doktori képzésünkben évente húszon felül van a hallgatók száma. A dolgozatok témájuk és tartalmuk szerint fejezetekbe tagolódnak. Az első fejezetben pontosabb megjelölés nélkül szervezetszociológiai megfigyeléseket tartalmazó írások kerültek. Nemcsak szűkebben oktatási szervezetekről, hanem vallási szervezetekről is találunk itt dolgozatot. A szervezeten belüli feladatokat reprezentálja a pedagógus szerepéről írt dolgozat, a szervezetrendszeren belüli mozgásokat más dolgozatok képviselik, például a Mohácsi kistérség oktatásának alakulását középpontba állító írás. A felsőoktatás és a felnőttképzés témáját két dolgozat járja körül. A szerzők arra törekedtek, hogy az általános szervezetelméleti összefüggéseket meghatározott, konkrét intézmények segítségével jelenítsék meg. A kutatásmódszertani fejezetben a statisztikai feldolgozás módszereivel ismerkedhet meg az olvasó. Itt kap megjelenést a másik fontos, empirikus módszer, a kérdőíves vizsgálat leírása is. Mindehhez járul az ilyen empirikus, tapasztalati vizsgálati eljárások logikájáról szóló elemzés is. A befogadás és esélyegyenlőség kérdése alapvető jelentőségű az oktatási rendszerben. Ezekről a kérdésekről írott dolgozatok egyike az oktatáspolitika szempontjából tekinti át a fontosabb problémákat. Az esélyegyenlőség kérdését és az online biztonságot járja körül a következő írás. A fejezet harmadik dolgozata az innovatív tanulásszervezési módszerek esélyegyenlőségre gyakorolt hatásaival foglalkozik, rámutatva azok elengedhetetlen szerepére napjaink oktatásában. A negyedik fejezet a címben is jelzett esetleírásokat tartalmaz. Ez a műfaji meghatározottság jelzi a szerző saját tapasztalatainak felhasználhatóságát és felhasználását tudományos munkában. Hátrányos helyzetű tanulók lehetőségei a mobiltechnológia alkalmazásával, a pedagógiai szakszolgálat működése és hatékonysága, iskolaválasztási motivációk. Olyan témák, amelyek bővebb megismerése minden, a kérdés iránt érdeklődő számára rendkívül fontos. Úgy gondoljuk, hogy ezeknek a dolgozatoknak a közre adása segítséget jelent minden résztvevő számára. A közölt írások megalkotói találkozhatnak azzal az élménnyel, amelyet művünk külső olvasók általi megismerése nyújtanak. Az olvasók pedig - azon kívül, hogy elérhető kollegánk írásának közre adása - tanulmányaiknál, vizsgáik során használhatják fel ezeket a tudástartalmakat. A kötet minden dolgozata az oktatás és nevelés különböző színtereit, különböző helyzeteit vizsgálja. Mindezek rendszerszintű megközelítéseket tesznek lehetővé, amely szinten átláthatóvá válnak azok a tervezési és fejlesztési folyamatok, amelyek jelenlegi és a jövő oktatáspolitikáján belül működnek. Hasznos és továbbgondolkodásra serkentő élményeket kívánunk!hu
dc.publisherPÉCSI TUDOMÁNYEGYETEM „OKTATÁS ÉS TÁRSADALOM” NEVELÉSTUDOMÁNYI DOKTORI ISKOLA
dc.titleDoktoranduszok kutatás közben I.: Kulcsszavunk az iskolahu
dc.identifier.eisbn978-963-626-181-8


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record