Show simple item record

Elérhetővé téve ekkor2023-02-15T10:40:41Z
Szerző Schmidt Barbara
MTMTID:
10052893
Webcímhttp://pea.lib.pte.hu/handle/pea/34630
Az értekezés nyelveMagyar
Az értekezés címe az értekezés nyelvénA Mindenki Másképp Intelligens (MIMI) óvodai nevelési módszer bevezetésének lehetősége
Az értekezés címe angolulThe Possibility of Implementing the Everybody is Intelligent in Different Ways (EIDW) Kindergarten Education Method
Absztrakt az értekezés nyelvénA gyermekek intézményi nevelésének, oktatásának – a jelenleg hatályos 2011. évi CXC. törvény értelmében kötelező – első, leghangsúlyosabb és legmeghatározóbb helyszíne az óvodai nevelés. A köznevelési színtéren töltött óvodapedagógusi gyakorlatom ösztönzött arra, hogy ezt a területet vizsgáljam, értelmezzem, elemezzem és tevőlegesen is hozzájáruljak a minél tökéletesebb óvodai nevelési folyamat megvalósításához. A tágabb kutatási témához való kapcsolódásom 2014-re tehető, amikor a Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar neveléstudomány szakos mesterképzésének másodéves hallgatója lettem, tanterv és programfejlesztő szakirányon. Ebben az évben csatlakoztam ahhoz a Dezső Renáta Anna által végzett vonatkozó regisztrált kutatás mentorált csapathoz, amely a „Plurális intelligenciakoncepciók neveléstudományi relevanciáit” fókuszálta1 (DEZSŐ 2015a). A folyamat során gyűjtött tapasztalatok és tanulmányok inspiráltak egy a – Dezső Renáta Anna által témavezetett – önálló kutatás megvalósításához, amely során a Montessori (MONTESSORI 1930) szellemében történő óvodai nevelés, valamint a többszörös intelligenciák koncepció (GARDNER 1983, 1996, DEZSŐ 2011) komparatív szemléletmódú megközelítésének vizsgálatát végeztem. Az „Egy plurális intelligencia koncepció és a Montessori pedagógia komparatív megközelítése” című pályamunka a XXXII. Országos Tudományos Diákköri Konferencia, Tanulás- és Tanításmódszertani – Tudástechnológiai szekciójának, Kisgyermeknevelés- és Óvodapedagógia tagozatán első helyezést ért el (SÁNDOR-SCHMIDT 2015). A többszörös intelligenciák koncepció hazai és kárpát-medencei óvodai nevelés keretei között történő gyakorlati megvalósításának gondolata 2015-ben fogalmazódott meg bennem, mely kutatási témával felvételt nyertem a Pécsi Tudományegyetem „Oktatás és Társadalom” Neveléstudományi Doktori Iskolájába, tovább folytatva kutatásomat. Az értekezésben szereplő kutatási folyamatokat nagyban meghatározták a doktori tanulmányok során szerzett tapasztalatok és tanulmányi ösztöndíjak, melyek során számos terepmunkát végezhettem a Kárpát-medence magyar ajkú közösségeiben.
Kulcsszó (Magyar)kiértékelés
kisgyermekkori nevelés
óvodai nevelés
többkódos adatelemzés
többszörös intelligencia
Kulcsszó (Angol)early childhood education
evaluation
multicoded data analysis
multiple intelligences
preschool education
EgyetemPécsi Tudományegyetem
Doktori iskolaBTK "Oktatás és Társadalom" Neveléstudományi Doktori Iskola
TémavezetőDezső Renáta Anna


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record