MI A MARKETING SZEREPE A KRÍZISKULTÚRÁBAN? DILEMMÁK A DZSUNGELHARCBAN ELCSIGÁZOTT FOGYASZTÓ EDUKÁLÁSÁRÓL A VII. FOGYASZTÁS INTERDISZCIPLINÁRIS SZIMPÓZIUMRA
Abstract
2022 elején fogyasztáselmélet és vásárlói magatartás című egyetemi kurzusomhoz gyűjtöttem
anyagokat a recens globális fogyasztói trendekről, különös tekintettel a Covid-19 járvány
hatásaira. A szokásos piackutatások mellett különféle hírszerzési és nemzetbiztonsági
szervezetek jövőkutatásait1 is áttanulmányoztam, hogy megtudjam, vajon milyen világ elé
nézünk 2040-re? A jövőt illető forgatókönyvek egyöntetűen politikailag pesszimista,
gazdaságilag pedig mérsékelten optimista képet vázoltak fel az elkövetkező évtizedekre, és bár
bizonyos kérdésekben a prognózisok eltérőek voltak (például a gazdasági globalizáció
mélyülését illetően, vagy az olyan társadalmi jelenségek esetében, mint a populista ideológiák
térnyerése, vagy egy-egy potenciális világjárvány hatásai), a szcenáriók alapján nem könnyű
időszak elé nézünk a folyamatosan eszkalálódó, különféle globális és lokális krízisek miatt.
A kortárs társadalmi gondolkodás ugyan megosztott a válságok természetét és eredetét,
valamint a folyamat egészéhez való viszonyunkat illetően is, abban viszont nincs nézeteltérés,
hogy korunk legégetőbb kérdése tulajdonképpen az, hogy miként tudjuk az emberi tudás és
bölcsesség minden erőforrását a lehető legnagyobb mértékben felhasználni a világválságok
korában a diagnózisok felállításához és a megoldási irányok kijelöléséhez?
Collections
- Nem PTE szerzők [134]