dc.description.abstract | Szerző: Sipos Katalin | Cím: Játékpedagógia a digitális oktatásban : A szabadulószoba gyakorlati alkalmazásának lehetőségei [DOI 10.15170/PTE.BTK.NTI.DOL.2021-08] | Megjelenési adatok: In: Kéri Katalin (szerk.): Digitális és online lehetőségek, jó gyakorlatok a tanári munkában és a neveléstudományi kutatásokban : Osztatlan tanár szakos hallgatóknak és gyakorló pedagógusoknak. PTE BTK Neveléstudományi Intézet – „Oktatás és Társadalom” Neveléstudományi Doktori Iskola, Pécs, 2021. [ISBN (pdf) 978-963-429-639-3 ; DOI 10.15170/PTE.BTK.NTI.DOL.2021; Teljes kötet: https://pea.lib.pte.hu/handle/pea/23851] 111-123. o. --- Napjainkban egyre kézzelfoghatóbb az igény a digitális lehetőségek kreatív kihasználására, továbbá a gamifikáció által nyújtott élményszerű tanítás és tanulás módszereinek megismerésére. A diákok számára érdemes kihívással járó helyzeteket teremteni, mely a szokatlan helyzetek átélésén keresztül nem csak pozitív érzelmi állapotot eredményez, hanem a személyiség fejlődését, a csapatmunka hatékonyságát is elősegíti. Kiváló lehetőség rejlik a digitális szabadulószobák oktatási környezetbe történő integrálásában, mely amellett, hogy színesíti a tanórákat, bármilyen tartárgy keretei közé beilleszthető, nagy mértékben elősegíti az ismeretek elmélyítését, a tanulói motiváció előmozdítását. Szeretném azokat a gyakorlati lehetőségeket bemutatni, amelyekkel bárki számára könnyen elkészíthetővé válik saját szabadulószobája, segítve ezzel is a pedagógus kollégák munkáját. (...) A mobiltelefonok térhódítása egyre nagyobb kihívást okoz az oktatás számára, hiszen tanórai keretek között annak zavaró hatásai befolyásolják az órai tevékenység menetét. Alkalmazásuk az iskolákban gyakran tiltott, azonban fontos lenne annak a felismerése, hogy oktatási céllal történő felhasználásukban számos lehetőség rejlik, olyan alkalmazások állnak rendelkezésünkre, melyek nagy mértékben elősegíthetik a tanítási folyamatot. | hu |