Show simple item record

dc.contributor.authorSzabóné Mojzes, Angelika
dc.date.accessioned2021-02-28T09:46:43Z
dc.date.available2021-02-28T09:46:43Z
dc.identifier.urihttp://pea.lib.pte.hu/handle/pea/23876
dc.description.abstractSzerző: Szabóné Mojzes Angelika | Cím: Becsengettek! Mobiltelefonokat a padokra! A digitális oktatás helyzete, feladatai, lehetőségei [DOI 10.15170/PTE.BTK.NTI.DOL.2021-02] | Megjelenési adatok: In: Kéri Katalin (szerk.): Digitális és online lehetőségek, jó gyakorlatok a tanári munkában és a neveléstudományi kutatásokban : Osztatlan tanár szakos hallgatóknak és gyakorló pedagógusoknak. PTE BTK Neveléstudományi Intézet – „Oktatás és Társadalom” Neveléstudományi Doktori Iskola, Pécs, 2021. [ISBN (pdf) 978-963-429-639-3 ; DOI 10.15170/PTE.BTK.NTI.DOL.2021; Teljes kötet: https://pea.lib.pte.hu/handle/pea/23851] 18-34. o. --- Sok szó esik manapság arról, hogy milyen készségekkel és tudással kellene rendelkeznie annak a fiatalnak, aki kikerül a középiskolából vagy egy felsőoktatási intézményből. Sokhelyütt hangsúlyozzák, hogy milyen fontos napjainkban a problémamegoldó-képesség, a kreativitás, a csapatszellem, az alkalmazkodó-készség, a digitális kompetencia, hogy csak a leggyakrabban említetteket soroljam, ugyanakkor azt gondolom, az iskolák ezeket a kompetenciákat saját értékelési rendszerükben mégsem állítják fókuszba kellő mértékben. Pedig tudjuk jól, hogy az az iskolarendszer, amely elsősorban a lexikális tudás és matematikai készségek növelésére-mérésére törekszik, a 21. században oktatás-fejlődéstani szempontból evolúciós zsákutcának tekinthető. A nyolc intelligenciafajtából ugyanis az iskola egyet értékel igazán: az értelmi intelligenciát, és annak tíz faktorából is csak a fentebb említett lexikális memóriát és logikai készséget díjazza kiemelten. Az ismert gyermekpszichiáter, Vekerdy Tamás véleményével egybecseng az új Nemzeti Alap-tanterv tervezetének megismertetésére szolgáló oktatas2030 elnevezésű weboldalon olvasható információ: „mint az OECD-országok többségében, hazánkban is óriási probléma a diákok túlterheltsége, az átadandó információk túlzott mennyisége. Az új Nat a tananyag csökkentésére törekszik, mivel a tanulók — és egyúttal a pedagógusok — tehermentesítése számos szempontból fontos: így juthat idő a megértésre és a tudás elmélyítésére, és megvalósíthatóvá válik a diákok saját ötleteire, tevékeny részvételére alapozó aktív tanulás is.”hu
dc.subjectdigitális oktatáshu
dc.subjectNeveléstudományi Doktori Iskolahu
dc.titleBecsengettek! Mobiltelefonokat a padokra! A digitális oktatás helyzete, feladatai, lehetőségeihu


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Nem PTE szerzők [134]
    PTE affiliációval nem rendelkező társszerzők anyagai

Show simple item record